Lite Sverige i USA

Det finns faktiskt en svensk reklam har, den har dock ingenting med Sverige att gora. Det ar reklam for en mobil + deras telefonnat. Killen i reklamen ar runt 30 ar och heter Sven (of course), blond krulligt har och blaa ogon. Den borjar med "Vakna Alexandra" Sen ar resten pa engelska men med svensk dialekt. Sa himla rolig. Typ, " I saw the weather today and it's gonna be cold.. so bundle up" Med SVENSK dialekt, haha. Den slutar med att en man sager "If you can't get a Sven get a.." och sen mobilnamnet da... Lite roligt info sa dar.

Annars blir det nog forlangning for mig. Tror det iaf. Jag vill hem i borjan av juli och det vet dem om och ar OK med. Men jag vill prata med med mamma och pappa innan allt blir klart och jag har till fredag pa mig, sa ring imorgon igen snalla...

Kommentarer
Postat av: Emmie

ja, det är jätte konstigt.
Blir helt ställd för jag lägger liksom inga ord som cp fast jag kan, för jag tänker inte på att det är okej nu... men iaf. jag kan, klart jag kan, jag är så jävla sjuk så jag spelar hela dagarna nu haha.
du menar idag då? ikväll för mig, den tionde. ses då :D jag kommer kicka your ass

2008-01-10 @ 12:05:55
Postat av: Pappa (studievägledare)

Hej

På nedanstående orter finns det lärarutbildningar:
Norrland
Gävle, Luleå (Skellefteå) Umeå (Skellefteå) och Härnösand
Svealand
Stockholm, Falun, Karlstad, Eskilstuna (Västerås) Flemingsberg (Södertälje Haninge), Uppsala och Örebro.
Götaland
Göteborg, Borås (Varberg), Visby, Halmstad, Jönköping, Kalmar, Kristianstad, Skövde, Trollhättan (Uddevalla Vänersborg), Linköping (Norrköping), Malmö och Växjö.

Lärarutbildningen omfattar 180 ? 330 högskolepoäng beroende på i vilka skolämnen och vilka åldrar du vill arbeta med.
Det finns lärarutbildningar med inriktning mot verksamhet i:
 förskola/förskoleklass
 fritidshem
 grundskolans tidigare år
 grundskolans senare år
 gymnasieskolan
 folkhögskola
 modersmål

Det finns ytterligare en inriktning, öppen inriktning. Där kan man välja inriktning under studietiden. Du är behörig till dom tre översta inriktningarna. Enligt Mälardalens Högskola så har ansökningarna varit få dom senaste åren vilket medfört att de flesta med behörighet och som är godkända har kommit in. Det går också att söka som särskilt behörig dvs man är inte fullt ut behörig man kan få plats ändå. Se www.lararutbildning.nu

Ansökan ska vara inne senast den 15 april. Det går att anmäla sig via webben eller pappersvägen. Alla ansökningar behandlas centralt i Strömsund. Se www.studera.nu

För att öka dins chanser att komma in på högskolan, kan du göra ett högskoletest. Testet görs den 5 april och anmälan ska vara inne senast den 15 februari. Testet kostar 350SEK. Ev. så finns det möjligheter att utföra testet utomlands, jag fotsätter min utredning om det är så. Se www.studera.nu

På de angivna hemsidorna har du adresser i alla former till alla högskolor i landet.

Kram

2008-01-10 @ 13:31:15
Postat av: Cissi

Hooohooo!
Uuunderbart att få höra din röst :D haha
Festligt att tänka tbx på allt man gjort med dig du. Om du kommer hem i juni eller hur de nu var så får vi allt börja planer vad man ska hitta på med dig! Jag är ritkigt taggad ;) Miss you girl!

2008-01-10 @ 19:06:19
Postat av: linda

Haha, det är ingen fara =)
Vi pratade engelska, hans modersmål =)

Postat av: Erika

heej gumman!
var ett tag sen vi pratade nu.
vore kul om du kunde mejla mig så vi kunde skriva lite. men va fan ska du vara kvar ännu längre?
kramar

2008-01-11 @ 16:44:49
Postat av: Emmie

du kom inte!

2008-01-11 @ 18:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback