Uppdatering

För er som inte vet ska jag åka till USA för jobba som Au Pair. So excited! Måndagen den 12 mars lyfter planet från Arlanda, vi landa på JFK där någon från St Johns University kommer och plockar upp oss. Där, i ett "dorm", ska jag bo till den 16 mars. Dem två första dagarna har vi lektioner, tredje dagen har vi en lektion på morgonen sen bär det av till "The big Apple". Längtar så otroligt mycket. Efter mina fyra dagar på skolan kommer min familj och hämtar mig och mitt Au pair år kan äntligen börja.

Det har varit 2 långa månader av väntan på en familj, men det har varit värt det. Helt klart. Jag är jättenöjd med Gendell family. Christine, 40 år, jobbar inte utan kommer att stanna hemma med mig under mitt år, känns rätt skönt att inte ha fullt ansvar för tre barn. David, 39 år,  jobbar som journalist plus att han är delägare i två båttidningar.

Idag har jag gjort mitt personlighetstest. Alla frågor handlade om vad jag skulle göra i olika situationer. Tex, I enjoy talking with people who think differently than I think. Sen fanns det fem svar att välja mellan, Definitely true, True, Tends to be True, Tends to be not True, Not True och Definitely Not. Jag tror jag svarade "rätt" på frågorna och jag är nog helt klart normal, hehe.

Äntligen


Den här bloggen kommer att handla om alla mina förberedelser inför min USA resa, samt om mitt liv där borta över Atlanten.

Igår blev allt klart. Familjen Gendell i Annapolis, Maryland valde mig. I onsdags ringde min hostmom, Christine, till mig. Hon lät väldigt trevlig, det klickade direkt och vi kunde prata om allting från vad jag ville plugga till att David Beckham var het. Christine och hennes man David (inte Beckham) har varit gifta i snart 12 år och har tre underbart söta barn. Abby 5 år, älskar balett och att måla. Tvillingarna Trey och Delaney 2 år, gillar att ta av sig kläderna och gå på sina gymnastiklektioner.

Idag var jag på min hälsokontroll som krävs för att få ett amerikanskt visum. Reflexerna fungerade som dem skulle och synen kunde inte bli bättre. Kanoners!
Imorgon kommer mer, då har jag förhoppningsvis gjort mitt personlighetstest. Spännande!