Colorado

Gillar Colorado mer och mer. Idag akte vi till hastarna igen och matade dem, sen gick vi en timmes promenad i skogen. Idag pa vag hem fran "stan" sager Trey "Soph, I liiiike you..." Sa gullig.

Imorgon ska vi tillbaka till hastarna och rida igen och i overmorgon ska vi aka upp i liften och promenera ner for berget. Det ar riktigt fint har faktiskt, glomde sladden till kameran sa ni far se massa bilder nar jag kommer hem igen.

Ska ata nu... Hors snart. Pappa ring imorgon sa fra vi prata biljetter!

Colorado

Ok, nu hander det lite mer har borta. I forrgar red jag och Abby pa en kamel (bilder kommer), igar red vi pa hastar och idag akte vi och kakade pa en sportbar. Men jag vill fortfarande hem. Imorgon vet jag inte vad vi ska gora, forhoppningsvis dra till poolen och sen aka och shoppa. Det vore perfekt! Hehe.

Chris fyller forresten ar snart och idag i bilen pa vag hem igen kom jag pa varldens basta present. Jag ska ta en jattesot bild pa Abby, Trey och Delaney tillsammans sen skriva ut bilden i svart/vitt och satta in den i en fin ram.

Nej, nu ska jag ta en dusch och ga och lagga mig. Fan va pinsamt, klockan ar bara 21... Men luften gor mig trott... Hehe.

Colorado

Sitter just nu i soffan och tittar pa baseball med Jenny. Colorado suger av manga anledningar.
1, Luften suger. Vi ar 9000 feet uppe i bergen sa luften ar jattetorr och vi maste anvanda en maskin som fuktar luften annars borjar man typ bloda nasblod.
2, Inget att gora. Har tagit tva tupplurar idag annars har jag nog bara mest suttit.
3, Delar sang med Abby. Hon springer typ i somnen, pratar gor hon ocksa. Klockan 1 vackte hon mig dessutom i natt. "I have to go to the bathroom Sofia"
4, Vill vara hemma i Annapolis med mina vanner. Saknar dem massa. Bara att sitta nere i downtown och prata.
5, Ida aker samma dag som jag kommer hem. Jag vill vara hemma med Ida innan hon flyttar till San Francisco.

Det roliga med att vara har ar att jag far resa och se fler stallen i USA, vilket var en av anledningarna till att akte som au pair. Dessutom vill jag se en registreringsskylt fran varje stat innan jag aker hem till Sverige igen. Tror jag har runt 10 kvar att se. Sa att komma hit till vastkusten ar ju bra. Se det positivt Sofia. Fast jag maste ju ocksa medge att Colorado ar riktigt fint. Ska ta mycket bilder sa far ni se snart.


Oops och usch

Igar gjorde jag bort mig i trafiken. Har i USA far man svanga hoger pa rott om det inte star annat. Sa jag kor in i en rondell och tanker ta hoger men hinner se att det var enkelriktat. Sa jag fortsatter rakt fram MOT rott. Vem fan staller ut rodljus i en rondell?! Ooops...Emelie sitter bredvid och skriker "Det ar rott Sofia, rott. Du kor mot rott" Som tur var korde ingen ut mot mig och ingen tutatde. Men jag fick sa daligt samvete, tankte nastan stanna och beratta for en polis.

Jaha, snart flyttar Ida till California och snart aker jag till Colorado. Pa fredag ar sista dagen vi kommer ses innan hon aker. Men om hennes planer gar i las ar hon hemma i Annapolis snart igen. Kanns riktigt trakigt att hon aker. Hon ar sa roligt, den javeln sitter i min bil och viftar och pekar mot andra bilar hur dem ska backa och kora. Samtidigt skriker hon. "Du backar, nej va fan sta stilla nu da..." Usch, ak inte!

Kom nyss hem fran att ha spelat minigolf med Sofia och Ida. Jag och Ida kom delad tvaa:) Kul var det iaf.

Sandra: Kan du inte komma och halsa pa da? Hehe:) Du kan alltid bo hos mig!


Kort sammanfattning

Kom nyss hem fran bion med Sofia och Lina. Vi sag Knocked up... igen... Men den ar sa bra, sa det var vart det! "Maybe we can be friends someday" Haha!

Annars har hekgen varit kul. For ett par helger sedan akte Ida, Sofia och Lina upp till Allentown pa bbq fest hos Markus, en svensk kille som bor har. I fredags kom han hit sa vi festade med honom och Nick aka Nike. Iaf, imorgon (sondag) aker Lina hem till svea riket och om ett par veckor flyttar Ida till San Francisco sa darfor bestamde vi oss for att gora kvallen oforglomlig. Vi korde stenhart pa 80tals tema! Vi var helt klart snyggast pa Griffins, ja om inte snyggast i Annapolis den kvallen. Jag tog det lite lungt i borjan eftersom jag tappade bort $20, men vid 12 tiden hittade jag den i trojan och da javlar drog jag igang. Bilder kommer pa bilddagboken imorgon. Don't miss it.

Imorgon blir det poolen och brunch, sen saga hejda till Lina:( Kommer sakna dig Haggan.

Just ja, Delaney sa for ett par dagar sedan till mig "Sofia, I dont like you. I love you" Aww....


Schema

Jag lovade ju ett nytt inlagg senast, sa har kommer det...

Helgen som gick var ratt galen. Gick ut bade fredagen och lordagen. Fredagen var varst helt klart. Stannade kvar en timme efter stangning sen fick vi skjuts hem av agaren, hehe. Det basta av allt ar att vi inte behover visa leg langre. Det var val typ det. Vi var som sagt ute i lordags med. Det var kul. Jag forfestade med tyskorna, sen akte vi in till Griffins tillsammans dar jag traffade Emelie och Ida. That's it.

Nu har det borjat bli rktigt varmt har borta. For tva dagar sen hade vi 40 grader i skuggan (!). Sjukt varmt. Vi har en liten pool staende pa altanen pa baksidan som ar min baste van just nu. Sa har ser min dagar ut ungefar nu:

KL 10. Ut med ungarna till poolen. Jag solar
      12. Trey och Laneys naptime. Jag satter pa en film at Abby och later henne vila ett tag. Jag sitter vid datorn eller myser med henne.
       3pm. Upp med Trey och Laney. Innan dess har jag fixat lunch. Tar med mig alla barnen ut igen, ater ute sen far dem bada och leka mer i poolen. Jag solar.
       5pm. Tar in dem. Leker i vart playroom, pusslar eller malar.
       6pm. Pyjamas pa.
       7pm. Laggdags for T och L.
       8pm. Laggdags for Abby.

Traffar oftas kompisar efter detta annars upp pa rummet och vilar. Later ratt skont va?


Saknar er

Jag tror jag ar inne i den har 4manaders perioden som Sandra snackade om. Allt har ar jattebra, men jag kanner mig lite nere. Det ar som en berg-och-dalbana, ena stunden pratar jag och ar glad andra blir jag bara helt tyst. Jag tror jag har borjat fatta hur mycket jag saknar alla hemma. Jag har inte fatt en kram av mamma och pappa pa fyra manader nu, jag saknar pappas daliga skamt och hans golflektioner som jag ALDRIG lyssnar pa, saknar tom allt tjat. Mamma pratar jag med en gang i veckan men det ar anda inte samma sak.

Kommer forfarande ihag nar jag lamnade alla dar hemma. Jag var sa jalva nervos sa jag satt och snackade hela bilresan till Sthlm om allt och inget. Pa Arlanda var jag hur cool som helst, skrattade och sant. Det var nar jag skulle checka in det brast. Att krama alla en sista gang pa LANGE blev for mycket. Kommer ihag allt som igar. Jag vande mig inte ens om nar jag checkade in for da hade jag bara angrat mig och vant tillbaka.

Jag fick en liten bok av mamma innan jag checkade in. Jag laste den inte forens en manad senare. Du ska veta mamma att jag laser den och tanker och saknar dig SA MYCKET! Och pappa du ar bast! Jag saknar dina trakiga och laaanga historier och att du allitd valjer TV program. Och brorsan, saknar dig ocksa massa! Uffe, dig med.

Katte, Jeanette, Cissi, Sandra och Erika. Har inte fattat att det kommer droja 8 manader till tills jag kommer fa traffa er. Saknar och tanker pa er varje dag. Ni ar dem basta.

Ville bara fa skriva av mig det har. Imorgon kommer en sammanfattnig av helgen som gick.


Torsdag, fredag, lordag och sondag

Hej, har varit riktigt dalig med att skriva vad som hander i mitt liv har borta. Chris gick precis och la sig, innan det satt hon och jag och bara pratade i en timme. Skrattade sa jag grat, vi pratade om allt fran hur konstiga deras au pairer innan var och vad dem gjorde. Ratt kul skvaller faktiskt.

Okej, tanker kora en sammanfattning min helg.

Torsdag Da akte jag, Emelie, Kevin, Alexander (Sandy), Kaitlin, Steve och Caitlin till Merryweather for att se pa The Fray. Hela konserten var helt underbar, tom oppningsbandet var bra. The Fray var outstanding, dem korde en asskon cover pa nan Shakira lat som jag inte kommer pa nu bara for att. Sjavla omradet ar uppbyggt sa att scenen var langst fram (!) sen precis framfor finns det sittplatser sen bakom sa ar det en stor graskulle. Vi satt typ i mitten pa kullen, perfekt. Mitt under konserten borjar det regna, vilket inte gjorde mig nat. Slutade namligen sa sent sa jag fick verkligen skynda mig i duschen och hinner inte hamta shampot eller balsamet sa jag tar mig duschkram. DUMT GJORT! Sag ut som jag badat i smor. Sa lite regn var valkommet. Sammanfattning KANONKUL!

Fredag Utgang. Vi drog till Griffins vid 11 tiden, inga problem att komma in alls, ar alltid lika nervos. Alla vi svenskar var dar, jag, Emelie, Sofia, Elsa, Ida och Sofias kompis hemmifran Haggan var dar. Jattetrevligt. Vi hangde val faktiskt mest i baren och drack vara The Swedes, eller som vi ska dopa dem "Ida". Har jag nog inte berattat. Ida ska flytta till Kalifornien med sin vardfamilj. Dem flyttar i borjan av augusti och jag kommer hem fran Colorado i slutet av juli. Kanns bara sa trakigt, det var ju vi fyra, Sofia, Sofia, Emelie och du Ida. Norrlanningar, rikssvensk och skaning. Pa tal om Skane, en kvall sitter vi alla och dricker och ar allmant glada och sa kommer vi in pa hur vi krigade for att fa behalla Skane och da skriker Ida "Men va fan, skicka tillbaka dem javla skaningarna till Norge" Haha!

Fredagen var iaf kul. Stannade kvar till kl 2 fast det stanger vid 1.30. Satt och drack, lirade spel och snaclade med vakterna. "You are from Germany, you cant be from Sweden, you're not blond. Can I smell you? Oh yea, you are from Sweden, you smell good"

Lordag Goodbye party for Simone, Jenny, Marie och Anita. Kanns sa trakigt att alla dem lamnar oss nu. Vi akte iaf till Anitas familjs strand och drack och pratade. Sen efterat var det dags att aka in till downtown igen for att ga pa Griffins. Jag och Emelie parkar bilen uppe hos Ida sen gar vi ner. Val framme i kon nar vi ska visa leg och betala kommer en av vakterna fram och sager "They're good, let them in" Sa vi betalade inte och vi slapp visa leg, SKONT! Inne var det ratt dott. Men jag och Emsan livade upp det med lite "Idas". Sen vid slutet av kvallen hamnar en assot och en ASPACKAD kille bredvid oss. Fattar inte halften av vad han snackade om, ratt kul dock. Traffade han vid pizzastallet senare pa kvallen med. Och just ja, nar jag och Emelie sitter och kakar pizza kommer tva 40aringar fram till oss och sager "Hey, excuse us. We are old, we have a boat, pizza and a pool..." Sen vander han sig om till sin kompis "What else do we got?" Sen sager han igen "Do you guys wanna come?" Sa sager Emelie "Nope, we got boyfriends" Killens kompis sager da "Well, they werent even that hot" Sen gick dem, hehe.

Sondag Vaknade sent som fasen hos Emelie, kakade kinamat sen akte vi till Maries fodelsedagsmiddag. Tog mig en cola tror bara vi stannade 40 min typ sen drog vi hem och har sitter jag nu.

Ska ga och lagga mig nu. Pappa ring mig imorgon vid 2tiden har ok?

Hoj hoj alla.