Torsdag

Pratade med Erika idag. Allt kanns mycket battre nu... det ar ju inte sa att vi aldrig mer kommer att traffas. Vi far prata mer snart, ringer nasta vecka nar jag fatt lon, hehe.

Annars har dagen varit utmarkt. Mamma ringde och meddelade att det blir den 16de feb. Maste borja planera allt ni ska fa se, DC, football, Annapolis... ALLT!

Idag har jag faktiskt inte gjort sa mycket forutom att uppfostra tva sma bortskamda barn. Deras mamma gor verkligen allt at dem + att de tror att de kan kora med mig. Inte en chans. Den aldsta flickan (6) skriker fran nedervaningen "It's done" Jag trodde saklart hon menade filmen, men icke. Utan hon vill att jag ska plocka undan tallriken at henne. Istallet blev det en lite fight, jag tanker inte gora saker at henne som hon gott kan gora sjalv. Det var typ det jag korde hart pa idag.. plocka undan dina egna saker. Till slut gjorde dem allt sant sjalva... Far se hur de ar nasta vecka da jag kommer tillbaka. Hehe.

Nu ska jag plugga lite.

Onsdag

Idag hade jag i princip bara hand om Trey. Abby var i skolan och Laney var jattetrott och sov tre timmar. Jag jobbade bara mellan 11-16. Sa en lugn dag.

Psykiskt var den dock valdigt jobbig. Jag har ju som sagt hemlangtan nu over juletiderna, inte sa att jag vill aka hem eller sa... Kanns bara jobbigt att vara ifran familjen. Men sa ringde ju mamma och berattade att hon och mormor kommer over i Feb. Nu ar datumet bestamt ocksa (troligen) 19 feb! Sa efter det kandes ju allt bra igen. Men sa pratade jag med Erika pa msn. Hon berattade att hon ska flytta till norrland till hennes pojkvan. Jag ar glad for hennes skull, fast enda inte, hehe... Jag tankte aldrig pa att saker skulle forandras hemma ocksa. Jag ringer dig imorgon Perk. Jag alskar och saknar dig.

...

sofiaiusa.bilddagboken.se

Tisdag

Idag jobbade jag hos den andra familjen. Lily hade en kompis over, sa formiddagen gick SNABBT, tittade pa Shrek 3 sen at dem lunch. Nan timme senare kom Gabrielle hem med mamman. Sen resten av dagen tog jag hand om lilla Maggie. Sen gjorde Kelly och Nilos (pappan) ordning vardens godaste sallad. Mmm!

Rena polis padraget har i Annapolis forresten. Poliser och helikoptrar overallt. Bush, och andra viktiga personer ar ju har. Chris sa att Sverige hade nan representant. Ingen aning om vem dock.

Mamma ringde mig idag och berattade att hon och mormor ska komma over i Februari!!!! Shit. Nu har jag haft pappa och Peter har och snart kommer mamma och mormor. Jag ar sa himla glad och tacksam ska ni veta. Det har inte alls varit svart att vara utan er (hehe), daremot vill jag jattegarna visa er allt jag gor har. Sma saker som vart jag handlar mat, vart vi ater, hur barnen ar, trafiken... ALLT! Sma saker! TACK TACK! Hade vart kul om Uffe hade kommit ocksa, men man kan ju inte fa allt. Tack for att du lamnade plats at mormor, hehe.

Mandag

Idag jobbade jag mellan 8 och 18, dem forsta timmarna bara rasade ivag. Lunch, sen kom ju Abby hem fran skolan. Hon var hemma i en timma ungefar sen kom Trey och Laneys tvillingkompisar over, tva rodhariga flickor. Jag kan inte se skillnad pa dem, maste alltid fraga vem som ha pa sig vad. Deras mamma tog med sig pizza sen slutade jag. Jatteskon dag.

Innan var ju alltid Chris hemma, akte mest bara ivag nar hon skulle hamta Abby. Nu ar hon nastan aldrig hemma, antingen jobbar hon eller sa ar hon ute pa arenden. Sa himla skont alltsa.

Idag ar det forresten fredsmote pa Naval Academy om mellanostern. Kanns lite konstigt att ha ett sadant viktigt mote om nagot sa viktigt som fred bara 10 min fran mitt hus.

Mamma, pappa, Peter och Uffe. Skicka en onskelista till mig! Och mamma, vad tror du mormor och morfar skulle vilja ha?

Sen uppdatering

Har varit jattedalig pa att uppdatera, sorry. Den har veckan har varit helt ok. Har borjat fa hemlangtan nu och jag vet varfor. Sofia fick biljetter hem till Sverige av hennes familj sa hon aker hem vilket gor mig sa avundsjuk. Vill ocksa fira jul med min familj. Och det ar det andra som gor att jag har hemlangtan. Att det snart ar jul. Jag vill pynta och satta upp varan sa vackra plastgran med rosa, grona och gula lampor i. Jag vill oppna paket med mamma och pappa och brorsan, jag vill kolla pa svensson svensson. Jag vill ha sno. I tisdags kunde man gatt ut i shorts. Jag vill ha svensk jul!

I torsdags var det thankgsgiving. Det var en upplevelse. Jag jobbade mellan 9-12 och under hela den tiden tittade jag och ungarna pa thanksgiving paraden i NYC pa TV, Chris lagade mat och Dave stadade. Vid 1, 2 tiden kom alla gasterna. 18 var vi. Forst at vi appetizers (eller hur det stavas) och tittade pa football, sen samlades alla vid matbordet. Dave holl tal, han berattade hur glad han var att alla var dar och vi holl en tyst minut for Chris mamma som dog pa thankgsgiving tre ar sedan. Det var riktigt sorgligt alla grat inklusive jag. Mavis, Chris mamma, fick redan pa att hon hade en hjarntumor. Fran att ha varit hur pigg och kry som helst till att vara sangliggandes. Alla visste att hon skulle do sa lakarna lat henne aka hem och fira en sista thanksgiving med familjen, men i bilen pa vag hem dog hon. Tre veckor efter att hon fatt beskedet om tumoren somnade hon in. Sa vi holl en tyst minut for henne, sen sjong dem en kristen sang, sen gick vi runt bordet och sa vad vi var tacksamma for och sen bad vi bordsbon.

Maten var helt ok, gillar mammas och pappas mat battre!

Orkar inte skriva mer nu, ska lagga mig. Ska forsoka uppdatera mer denna veckan. Bilden laggs upp imorgon!

Glomde en sak

Pa vagen hem fran Silver Bay ser vi en olycka. Vi korde precis av en avfart i sakert 80 km/t och dar mitt i kurvan ligger en stor bil pa sidan. Vi var den andra bilen som stanade for att hjalpa. Tydligen var en av tyskorna brandman sa hon ville stanna. Forst klattrar en kille i tonaren ut, sen en 7aring typ och sen en 10rig alla killar. Sen hor vi mamman i bilen skrika "Where's my baby, is he okay?" Forst trodde jag hon menade den yngre av pojkarna (7 aringen). Sen hor vi ett fonster som gar sonder, mamman som suttit i passagerarsatet staller sig upp pa fonstret (som ligger mot alsfalten) och det brister. Hon staller sig upp och med en 4 man typ rakt upp i luften och ber nagon ta honom. En kille (som ocksa stannat) klattrar upp pa sidan av bilen for att ta ner babisen. Tydligen hade bromsarna slutat fungera. Ingen vart skadad, men dem var alla chockade saklart. Mamman skrek hela tiden "God bless you all for staying"

Silver Bay

Vid elva i fredags hamtade Emelie och tre tyskor upp mig och vi borjade var resa mot Albany, NY. Gud sa dramaiskt det lat, men det var faktiskt sa det gick till. Jag visste redan langt innan jag satte mig i bilen att jag skulle fa problem med en av tjejerna. Hon hade ringt mig typ 77 ganger innan och kolla sa allt stod ratt till, avbrytit mig och bara vart allmant jobbig. Efter en timme stannar vi for att tanka, jag och Emelie och tva av tyskorna bestammer oss ocksa for att ga pa toa och kopa Subway att ta med. Den storande tyskan sitter kvar i bilen. En halvtimme senare behover hon ga pa toa!! Var ju tvugna att stanna, da koper hon ocksa McDonalds... Tack... Men dar slutade det inte. Hon tander lyset i taket ett antal ganger for att lasa, halla.. det stor foraren, sjunger med i latarna HOGT och INTE ALLS BRA. Kande mig lite elak for jag gav henne inte ens en chans, men jag gillade bara inte henne. Annars gick resan bra.Nar vi kom upp till Albanay, 7 tim senare, checkade vi in, valde kurser och la oss.

Pa lordagen gick vi upp lagom tidigt och gick och at frukost. Helt underbar. Massa olika yoghurtar, flingor, mackor, frukt... allt fanns. Mmm.. Var forsta klass for en hike pa tva timmar. Sa himla fin skog, jattemysigt och skont framforallt. Fick tom traningsvark. Efter det hade vi Art and Crafts pa en timme. Vi gjorde kritor som man malar med pa asfalten, var nog klara efter 20 min. Sen lunch, lika god som frukosten. Efter det hade vi Mind games. Fick lara oss helt sjuka grejor som man aldrig skulle ha tankt pa. Typ att man inte ska tanka pa det sjalvklara. Svart att forklara. Sist hade vi en melodrama class. "Rektorn" delade ut lappar till nastan alla dar det stod vad man skulle vara i teatern. Jag och Em blev buskar. Lag bara pa rygg framme pa scenen och garvade sa jag grat. Helt sjuk klass, men saaa rolig!

Pa sondagen hade vi bara tva lektioner. Forst hade vi self defense, intresant, nu vet jag hur man ska spoa skiten ur nagon. Hehe. Vet tom ett dodligt trick, fick vi dock inte testa, haha. Sista lektionen vi hade var om presidenterna. Lararen var nagot sa antig mot Bush sa jag vet inte vad. Tror inte ens han gillade politik. Fast han var bra, han gjorde amnet intressant. Efter detta packade vi lunch sen ville vi aka.. MEN... Den irreterande tyskan ville annat. Forst far vi sitta och vanta pa henne i typ en halvtimme for hon skulle packa. Sen skulle hon gora lunch, sen hamta vaskorna, lamna nycklarna, krama alla och ta kort! PUCKO. Planera fan. Vi hade tankt att komma ivag vid 12, men kom inte ivag forrens 1 halv 2 pga henne.

Men allt som allt var Silver Bay roligt. Mycke battre an jag trodde, kan tanka mig att aka dit igen. Lararna var kanon, maten bast och rummen var som hotellrum. Inget att klaga pa.

CITAT

5 minuter efter att vi kommit in i rummet snyter Em sig.
Jag: Usch, hatar det dar, later sa ackligt.
Em: Vill du se? ( Helt seriost)

Jag vaknar efter min nap och lagger huvudet pe Ems axel.
Em: Sluta. Du vet att jag inte gillar manniskor!

Sondag morgon.
Em: Vakna Shane!!
Jag: VA??
Em: Ehh, C.J. Dags att ga upp.
Jag: Jag ar inte C.J

(C.J och Shane ar hennes vardbarn)

Sista inlagget

Sista inlagget innan jag aker till Albany, NY. Ska pa den dar Silver Bay skolan over helgen, roadtrip med Emelie och nagra tyskor.. kan bli roligt. Haha. Daremot ar jag lite avundsjuk pa Fia, for hon KANSKE (jag hoppas inte) ska ut och lire/spela/skjuta paintball... Hoppas inte, hoppas inte.. Halla tummarna.

Jag hjalper just nu till hos en andra familj, dem ar kompisar med min familj har, tre barn har dem. Gabrielle 6 ar, kompis med Abby, Lily 4ar och Maggie 1 man och sa hunden Bentley 2 ar. Skon familj, pappan har ursprung fran Grekland sa da har vi nat att prata om, mamman ar skit cool. Idag hade lillen ett utbrott pa en halvtimme, tyckte sa synd om henne, visste inte riktigt vad som var fel ju. Bytte bloja, matade henne forsokte fa henne att sova.. inget hjalpte. Tillslut somnade hon iaf.. Och sov i 5 timmar.

Forst var jag lite skeptiskt, visste inte riktigt om jag ville jobba at en annan familj med, men det kanns faktiskt helt normalt. Deras hus ar STORT! Alskar hunden, min basta van! Allt ar bara bra. Det var den har familjen du tackade nej till Elli, din javel! Haha. Ska inte forlanga allihopa.. 99% saker iaf.

Puss och kram

The king of music

Gud va grym han var. Vi hade val egentligen ratt taskiga platser (snett bakom scenen, fast det var en oppen scen) men det gjorde inget. Vi hade bland annat en storbild Tv framfor oss, rolig/full granne plus att ahn spelade lika mycket for oss som for dem precis framfor honom.

Han oppnade med sin nya lat, vet inte om den har kommit till Sverige an, den heter iaf Radio nowhere riktigt bra. Hela plubliken gick igang. Forst slacktes hallen ner, sen alla stralkastare pa och dar stod han. Shit! Det var fullsatt, inte helt saker pa hur manga som var dar men runt 4-5000 iaf. Han spelade mest nya latar, vilket var lite trakigt, hade garna velat hora Born in the USA och Walking in Memphis (vet att han inte gjort laten, men jag alskar nar han sjunger den). Han sjong iaf Born to Run sen en kand folkvisa som dem hade kareoke pa. Precis da knackar grannen mig pa axeln och fargar om vi vill ner och dansa. Jo visst tankte vi. Bugg blev det med en 40 aring, haha.

Bruce fru var ocksa med i bandet, dem sjong en lat tillsamman, jattefin. Jag ar fortfarande lite chockad over att JAG har sett Bruce Springsteen. Kandes sa overkligen nar vi stod dar och lyssnade pa honom. Jag ar dessutom helt saker pa ett han sag oss vifta med armarna dar bak haha.

Har tyvarr inga bilder for man fick inte ta in kamera.

(X)The Fray
(X) LIVE och Counting Crows
(X)One Republic och Daughtry
(X)Bruce Springsteen
(  ) Hockey match

Pappa

Halla, sitter har och laser bloggar nu. Har det varit fars dag?

Pappa, forlat!!!! Usch va dum jag kanner mig nu. Alltsa, jag har varldens basta pappa. Rolig som fa! Alskar dig pappa!!!


Helgen

Den har helgen var bra... precis som alla andra.. Kan egentligen bara kopiera forra helgens text, hehe.

I fredags jobbade jag sent sa Sofia kom over och holl mig sallskap, vi kopte hem film over Tvn, forst sag vi Dreamgirls sen Mad black woman. Bada tva var underhallande. Den har helgen tog forresten Cgris med sig Abby till NY som fodelsedagspresent. Dem skulle upp til en affar som bara finns i NY tror jag, American doll store. Abby kom hem med en sang till dockan, klader och en matchande pyjamas, sa himla sot var hon.

I lordags sag vi Daughtry och One republic... They were AWESOME! Shit alltsa, fick rysningar av dem... Sa himla grymma, det tog publiken sakert 5 min att lugna ner sig efter han spelat Over you. Forst spelade en grupp som hette IamYouare sen One epublic och sist men verkligen inte minst DAUGHTRY! Biljetterna kostade dessutom bara $25!!! Tack Dave for att du fixade dem.

Efter konserten gick vi till Griffins. Proppfullt, one out one in. Fonstrerna var tom igen immade. Men det var riktigt kul, dansade och sjong som sjutton. LOUDER NICK! Haha, man maste har vart dar!

Idag sondag vaknade jag och Fia vid halv 1, oops. Gick ner och tog frukost sen akte vi ivag till downtown och tog oss en kaffe, sen textade Nick och fargade om vi ville komma till en bar och titta pa football, the redskins lost! Too bad. Sen akte vi och spelade billjard, jag och Nick vann bada gangerna! Forsta matchen avgjorde jag. :) Sen at vi lite mat. Efter det skjutsade vi hem Phil (japp konstiga Phil, men jag forstar honom nu) och Nick, bada tva ratt fulla. Sa vi korde forst hem till NIck och hamtade Phils bil sen korde Sofia sin bil och jag Phils. Sa himla skont, efter 8 man typ far jag entligen kora en vaxlad bil. Konstigt till en borjan, men gud va skont, fa gasa lite.

Imorgon BRUCE SPINGSTEEN!

Gimme five. Gimme low.... just go with the flow!

Daughtry

Ikvall ska jag och Fia ga och se Chris Daughtry och One republic.... YEEEA!! Gud va kul.. Alskar Daughtry!

Langtar massa tills jag far paketet mamma:)

Hej hopp

Just nu jobbar jag. Vi kom precis in fran var promenad med Sofia. Hon kom over hit och lagade lunch at mig. Himla gott blev det om jag far saga. Sa efter lunchen gick vi ut, ungarna med varsin trejhuling och jag och Fia efter. Efter cirka halva promenaden trottnar dem ju saklart och vill ga. Sa jag och Fia far lov att bara dem dar TUNGA och otympliga cyklarna, aagghh.. Hehe. Men det var roligt, vi cyklade mest pa dem. :)

Vi kom ju som sagt precis in, at en macka var sen fick dem bada valja en varson special treat fran deras trick or treat bag. Snart ska jag bada dem sen lasa bocker tankte jag, kanske en film ikvall.

Efter dem lagt sig kommer Sofia over igen och vi tankte laga lite mer svenskt, bla svenska kottbullar och potatisgratang. Mmm.... Annars blir det en lugn fredag. Pa sondag har vi dessutom tankt att ga till en av alla stora maffiga kyrkor.. bara for att ha upplevt det liksom.

Pa tal om Bruce, han ar pa mondag somsagt och inte tisdag. Jag och Fia kollade precis upp vad biljetterna kostar just ju.. $900!!!! Fast dem ar ju saklart bra, men enda... Vara gick pa $110...

Ska kolla va kidsen haller a med nu, sa tysta betyder oftast att nat ar pa g...

Stanna eller inte?

Skrev ett inlagg igar som forsvann, ska forsoka komma ihag vad jag skrev.

Gardagen var ratt lugn. Hade bara tvillingarna och vi tog det lugnt pa morgonen, lyssnade pa musik, laste bocker och tittade pa en film. Sen gick vi ut pa en langpromenad, sakert en och en halv timme. Sa himla skont, vadret ar helt underbart just nu. Till lunch gjorde jag ris och hotdogs. Efterat somnade Laney i soffan har nere sa jag bar upp henne, sen sov hon i typ en timma. Under den tiden lekte jag och Trey med "little people" i thankgivingsformat. Nar Laney vaknade igen laste vi mer bocker sen kom Chris hem med Abby och da slutade jag.

Akte nastan genast till Fia for att stada min bil. Har inte stadat den en enda gang sen jag kom hit. Sa utan detaljer.. den behovde stadas. Nu luktar den gott och skiner som solen.

Sofia jobbade till 8, sa jag lag nere pa hennes rum och roade mig med "Friends". Och nar hon slutade var det CMA (Country Music Awards) sa himla bra var det. Typ alla som sjunger har tva eller tre hits. Sok pa youtube pa Rascal flatts dem ar himla bra och sen pa "ticks" och sen lyssna pa texten, haha.

Har borjat fa lite latt panik over att jag aker hem snart. Iofs fragade Chris haromdagen om jag vill forlanga, jag vill men enda inte... Tips?

AHHH! Nasta vecka pa tisdag smaller det. Jag, Em och Fia ska aka och se BRUCE SPRINGSTEEN!! Fatta va kung, gud va kul vi kommer ha tjejer!!

Helgen

Den har helgen har ocksa varit bra. Och bara pa grund av mina basta vanner har borta. Alltsa dem gor allt har borta roligt. Jag ar SA glad att jag akte hit, jag vet att jag sagt det forut, annars hade jag aldrig traffat dem.

I fredags akte vi in till Baltimore for att ga pa en fest. En kompis flickvan hade hallween fest. Slutade jobba vid 5 sa da kom Sofia och hamtade mig sen akte vi for att fixa nya kostymer. Jag kopte en super woman och Fia en head nurse konstym. Sen akte vi och fixade oss hos Fia. Snabbt gick det ocksa, kanske pa en kvart. Tva tjejer pa EN spegel, det ar bra de. Bara skynda sig till Nicks hus, hamta upp dem och kora till festen. Festen var riktigt rolig. Emelie var den roligaste, haha. Balen var god, Emelie gillade den ska ni veta! Traffade massa som vi traffat forut, var kul att snacka med dem igen. Ska lagga upp bilderna fran festen idag... om jag hittar kabeln.

Lordagen var Phils fordelsedag. Sa vi akte dit, hans fru (!) hade lagat mat och kopt tarta och allt. Har lite svart for Phil faktiskt. Hans fru gor allt det dar for honom, och han sager inte ens tack for tartan eller nat, inte ens en leende. Han ar dessutom inte trogen. Usch! Aja, deras problem.

Hos Phil for det trevligt. Sen tog vi, jag, Fia, Nick och Phil, en taxi in till downtown. Behovde inte ens sta i kon. In genom bakvagen, inte betala inte visa leg. Antingen ar det for att vi ar sa coola eller for att vi ar dar for ofta. Tanker ga pa coola. :)

Sondagen var dagen da vi stallde tillbaka klocka en timme, skont med en extra timme efter en lang lordag. Fia och Emelie kom over. Jag och Fia fargade haret och gjorde en ansiktsmask, sen drog vi och kakade. Mmm, nacho tallrik, crab dip och mozarella sticks, yummy. Sen gick vi pa bio, American Gangster. Helt OK.

Ska leta efter sladden nu. Sen bilder. Sen sova.

Citat:

Jag och Sofia sitter och pratar om livet hemma i Sverige.

Jag: Min pappa ville bli veterinar nar han var liten.
Sofia: Um, du menar djur veterinar? (Med en ton som typ "ar du dum eller?")
Jag: Ehh, ja veterinar.

Jag, Sofia, Nick och Mark ar pa vag hem ifran halloween festen i fredags, nar Mark och Nick borjar tjaffsa.

Mark: Fuck, I told you she said that. I promise you.
Nick: She said what?
Mark: That.. umm... you... Damnit, I cant lie to you man when you smile like that.

Bada brister ut i skratt.

GODNATT!

Halloween

Idag var det da halloween har borta i staterna. Javlar vilket stahej. Abby brukar ju ha kostym till skolan men idag fick hennes klass kla ut sig och ga en parad i skolan. Hemma hade jag, Trey och Laney halloween dag. Massa pumpor som skulle fixas och spoken som skulle hangas upp. Klockan fem slutade jag men da skulle alla ut pa trick or treating sa jag foljde med. Kladd som ett margarita glas. Det var jag, Trey, Laney, Abby, Chris och tva av Chris kompisar med deras barn sa ratt manga var vi. Men det var riktigt kul, ungarna hade sa himla roligt. Min klanning glittrar ju ratt mycket och det var morkt ute sa ALLA sag mig. Trey skriker efter mig "Hey, everybody follow the margarita glass" Haha.

Hela omradet var omgjort. Pa "The witches road" hade dem satt upp ett spokhus med rok i och roster som spelades upp. Sa himla avancerat alltsa. Pa andra sidan av spokhuset fanns det tva bord uppstallda ett med godis och ett med sprit pa. Ungarna fick varsin pase FULL med godis och pasarna ar inte sma. Dem ar typ som vaskor. Dem fick dock bara ata en grej idag.

Nar vi kom hem fixade Abby mitt har, precis som Hannah Montanas (en liten kand tjej ar borta). Tyvarr var mitt har brunt och inte blont... Abby blev inte riktigt nojd, men men. Sen kom Sofia over och vi tog en promenad. Tog lite bilder da pa omradet eftersom jag glomde kameran hemma tidigare under dagen.

Nu ska alla halloween grejor ner och alla thankgivings saker ska upp. Ny hogtid, nya tag...