Perfect weekend

Den har helgen har verkligen varit rolig. Har varit med Sofia nasta hela helgen fan, fran kl 5 pm i fredags till 10 pm idag, sondag.

I fredags tankte vi ta det lugnt for jag skulle jobba lordag morgon, sa vi akta till Griffins for att kolla laget, ratt lungt. Traffade Nike och Chris dar, satte oss med dem och dem bjod pa ol. Satt och snackade och hade det mysigt. Sen akte vi hem till mig och sov.

Lordagen jobbade jag fran 9 till 12. Hade bara Trey och Laney sa det var tyst, hehe. Trey tittade pa en film och Laney och jag gjorde lite arts and crafts. Nar jag jobbat klart gick jag upp till Fia och vi fick for oss att laga Swedish meatballs. Sa vi drog och handlade allt vi behovde sen var det bara att borja. Jag trodde att vi skulle gora typ 15, slutade med 62, haha. Men det blev riktigt gott, stolt som tuppen.

Nar allt var klart akte vi till Nick och tog en ol sen akte vi till isrinken och akte skridskor. Trodde att jag skulle vara battre an vad jag var, men jag skyller pa Nick som smallde igen bildorren over knat pa mig. Sofia daremot var kung pa planen. Bara for hon ar norrlanning sakert. Fia ch Phil tavlade runt rinken och pa andra varver glommer Phil att svanga och ramlar, han ligger pa rygg med armarna och benen spretande och garvar, haha. Lilla killen som jobbade dar kommer da akandes mot honom och bromsar PRECIS vid huvudet pa honom och skvatter massa is over hela honom. Fan va vi garvade.

Vi stannde nog bara en timme sen akte vi hem igen och duschade och fixade oss sen drog jag, Fia, Nick och Jon till Griffins. Fia och jag tog tom med oss kottbullarna som vi lovat vakterna nu i ett halvar. Dem alskade dem... saklart... Kvallen pa Griffins var nog den roligaste pa lange. Vi shotade nagot sa in i h*lvete. Blev nog lite fulla dar ett tag, haha. Dansade med utkladda 30aringar och ahh fan helt arligt, vi agde Griffins, haha!

Pa vagen till pizzerian efter Griffins ramlar Sofia och skrapar upp hela armbagen och jag blir uppraggad av en svart TJEJ! Inne pa pizzerian forsoker en kille tranga sig forbi sa jag och Fia talar om for honom pa ett fint satt (?) att sa gor man inte, som straff far han betala vara pizzor, $28 blev det allt som allt. TONT!

Idag sondag vaknade vi upp hos Nick tratta och bakis. Akte och at frukost sen drog vi till Jon och tittade lite football sen korde vi hem Nick och jag och Sofia akte och kollade pa Saw IV... Eww va laskig den var. Har ont i oronen eftersom jag holl for dem for det mesta av filmen. Tog nyss en dusch och upptakte att jag har en sar pa ryggen, sakert fran i lordags da jag ramlade in i vaggen, som jag inte minns. Oops.

Sova nu. Mamma och pappa ring mig imorgon tack:)

Bilder

Bilder finns nu pa bilddagboken.

www.sofiaiusa.bilddagboken.se

Halloween

Det ar redan slutet av oktober. Borjar stressa lite infor hemresan fan, haha. Har inte ens "hunnit "skicka ivag vykort till alla hemma. Ska forsoka komma ihag det.

For nagra dagar sen, 21 okt, fyllde Abby 6 ar. Jag kopte en Ariel vagn som dras av delfiner. Hon alskar den. Just nu ar hon besatt av Ariel, sa det var ratt enkelt. Men innan hon fick presenten var hon tvungen att jobba for den, hehe. Jag tejpade upp lappar lite overallt i huset, och pa dem stod det typ "Go look under the bananas", "Do a forward roll into the playroom" och sista var "Go take a shower in our bathroom" och i badkaret stod presenten. Tror hon gillade leken mer an vagnen.

Samma dag var det au pair halloween fest. Usch sa misslyckad. Tur som fan att vi svenskar ar roliga och att Caroline, tysk, ar skon. Vi kom iaf tva timmar forsent och nar vi kom dit drog alla typ hem, sa vi bestamde oss for att aka ner till downtown i vara kostymer. Haha. Det var iaf kul. Satt och drack fran vara muggar och garvade. Efterat akte vi hem till Mark och bara satt och snackade. Alltid lika trevligt.

Nu undrar ni forstars var jag var..... Ett margarita glas!! haha, bilder kommer snart...

Idag maste vart en av dem pissigaste dagarna pa jobbet. Ungarnas grat har bytt av varandra. Och idag var det saklart no TV, USCH! "I dont want this, I dont want that" "he started it, no she did" AGGGHH! Tillslut satte jag dem i badkaret, dar satt dem sakert i en timme.. Lugnt och skont. Satt forstars med dem.

Nya tag. Mamma och pappa, skriver inte ut det har men imorgon ska jag traffa bebisen och ni vet:)

Tisdag, onsdag och lite planer

Tisdagen var hemskt! Abby kom hem vid tre och da borjade helvetet. Usch kanner mig hemsk att saga sa, men hon var odraglig. Hon kom som sagt hem vid tre tiden och skrek for hon inte ville att Caroline skulle komma pa hennes fdelsedagsfest. Snorunge. Sen grat hon, skrek lite mer, grat och ja skrek! Ville val ha uppmarksamhet, men jag vill inte uppmuntra ett sant beteende genom att ge henne uppmarksamheten sa jag satt mig ner med henne och forklarde hur det lag till och att man inte beter sig sa. Tillslut lugnade hon ner sig och vi alla lekte en lek. Men av nagon anledning blev hon sur pa Trey for att forstod inte riktigt vad vi gjorde, och istallet for att forklara for honom eller be om hjalp kastade hon en hard boll i huvudet pa honom.

Fick nastan ett utbrott pa henne da. "GO UP TO YOUR ROOM.... NOW!" Tror hon blev lite chockad for hon borjade stortbola. Efter en kvart gick jag upp for att prata med henne, da har hon i princip gratit hela tiden. Vi pratar ett tag sen sager hon "I want somebody to hold me" Sa jag frgar om jag far gora det. "NO I want mommy!" Jag "Then there's nohing I can do, mommy is not here right now" Tillslut far jag iallafall halla henne och vi pratar om att man inte beter sig sa, jag drog in alla special treats for dagen. Men efter varat prat blev hon sig sjalv igen. Thank god!

Idag forsov jag mig sa Trey och Laney fick vacka mig, bankar pa dorren och skriker  "It's wake up time Sofia".. Dagen idag har varit lugn, tack och lov, behovde vila fran igar haha. Slutade vid 7, akte da till Sofia och gjorde hennes laxa sen drog vi till Emelies nya familj och kollade hur dem bodde. ASFINT! Sjukt lyxigt. Avundsjuk sa det skriker om det, hehe.

Imorgon jobbar jag tills halv elva men det ar Greys Anatomy, sa det gor inget. Sofia kommer over vid 7 typ sen blir det poppa popcorn:)

Pa sondag ar det halloweenfest!!! Spookey! Ska kopa kostym snart tankte jag! Ideer?


Skon dag

Idag har varit en riktigt skon dag. Borjade halv atta, vackte da tvillingarna och gav dem frukost och kladde dem sen tog jag Trey och Laney pa en promenad. Sa himla skont ute. Runt 20 grader, soligt men kallt i luften. Perfekt hostvader. Vi var ute runt 2 timmar, sen gick vi in och tittade pa en film och efter det somnade Laney och sov fram till halv 2. Nar hon vaknade lagade jag mat, eller lagade och lagade. Peanut butter rolls, vindruvor, melon, russin, vatten och en special treat. Ratt enkelt, hehe. Sen gjorde jag lite tvatt och vid 4 kom Addie och Lea over och lekte. Tva rodhariga tvillingar, sa himla charmiga. Slutade halv 6, och da tog jag mig over till Sofia. Emelie, jag och Sofia tog oss fatiskt ut pa en loparrunda. Skont, men tungt att andas. Tanker skylla pa den kalla luften.

Klockan ar halv 12 nu. Dags att ta sig upp och duscha sen sova. Godnatt.

Konstig helg...

Sa den har helgen var konstig som sagt. Rolig, men konstig. I fredags gick Sofia Square, Karolin och Janina (tyskar) till Griffns och festade. Vart mal var att fixa en efterfest.. gick la som det gick. Hehe. Sofia hittade en, knappt vard att namna men anda. Han och hans kompisar skulle festa efterat. Vi bestamde att vi skulle traffas utanfor Griffins, sa vi gick och hamtade var bil och nar vi kom tillbaka var det bara vi kvar. Sofia Square, Karolin, Janina och den dar konstiga killen. Vi drog hem till honom och that was it. BOORING!

Lordagen var jag ledig, woohooo! Vaknade klockan ett, fan hela dagen borta ju. Klockan tre tog vi tunnelbanan till Georgetown, Virgina och shoppade. Hittade en jacka (H&M), jeans, strumpor och skor. Lagger ut bilder imorgon. Pa vegen hem tittar jag pa klockan och ser att den ar halv tio redan. Shit, trodde den var 8 eller nat. Sa hem fort som fan och byta om sen ut till Griffins igen. Konstig kvall, men rolig dag med Sofia, som alltid.

Idag, sondag, jobbade jag. Tog ungarna ut pa en 2 timmars promenad och lek i lekparken. Hade faktiskt en riktigt rolig dag med dem. Klockan sex slutade jag, sa da kom Sofia, Nick och Anke och hamtade upp mig sa motte vi Emelie, Jon, Ashley, Jon och Mark vid bion. Vi sag We Own the Night, riktigt bra om jag far saga.

Ska latja lite framfor datorn nu sen sova. Bilder imorgon som sagt. Puss och hej.

Host

Just nu ar jag ledig, jobbade 2 timmar imorse. Tankte att jag skulle ta och storstada mitt rum. Det behovs verkligen. Alltsa det ar inte riktigt stokigt, utan det som stor mig ar att jag inte vet var alla saker ar. San oordning! Annars ar det ratt lugnt har i Annapolis. Hjalper Sofia med hennes laxor, jobbar och sover. Det har borjat blivit riktigt host har borta. Sa skont, jag ar faktiskt trott pa sommaren nu. Behover host. Brukar ta ungarna pa minst en timmes promenad sa dem inte blir helt galna har inne. Galna = stadning! Haha.


Japp mamma, jag fick uppsatsen. Jag trodde dock jag hade skrivit den pa engelska. Sa vi far se om jag orkar oversatta den. Tack.

Nej, ska stada nu. Hej da!

Helgen

I lfredagsgick vi ut pa Griffins. Borjade riktigt segt, typ 30 pers dar inne bara. Sa vi borjade dricka, och efter ett par ol borjade det rulla in med folk. Massa roliga manniskor dessutom. Traffade folk fran England, Sydafrika, Skottland och Kanada. Tyckte liksom jag horde en dialekt, sen kom dem fran och jag hade ratt. En britt, nice... Efter Griffins  drog vi pa en collegefest... Eller fest och fest, film var det mer.... Film och ol. Ok var det, inget mer. Allt som allt var den en bra fredag.

Lordagen jobbade jag till 11, sa jag stannade hemma hela kvallen. Pratade med Jeanette pa skype. Helt sjukt att antligen fa se henne pa "riktigt" (webcam). Kanns lite overkliget att alla ar sa langt borta.

Sondagen spenderades nere i downtown pa "the boat show". Fick gratisbiljetter av Dave (hans tidning sponsrade). Alldeles for varmt var det. Det ar fan oktober och vi gar fortfarande i solbrillor, flipflops, kjolar osv. Fan host kom nu, trodde aldrig att jag skulle saga det. Iaf, jag och Sofia satt och diskuterade fredagen.
"Alltsa, liggen London i Storbrittanien?"
"Ehhh, ja. London ligger ju i England" (JAG)
"Just ja, tankte pa att London var England."
Pucko, haha!

Sen akte vi hem till Jon och tittade pa film.

Nu ska jag ringa Fia, sen sova. God natt!

Bilder

Har lagt upp bilder fran Cape Cod nu.... Njut!

205...

...dagar har jag varit borta nu. Helt sjukt va tiden har gott snabbt. Jag kan inte fatta att jag akte, att jag gjorde det alltsa. Sa stolt over mig sjalv. Akte till USA utan familjen, utan nagra vanner for att jobba at en familj som jag pratat med EN gang i telefonen. Visst har jag haft stod fran Cultural Care, men dem har inte gjort allt jobb. Kanns som jag har vuxit ocksa, eller jag hoppas det, hehe. Jag har fatt sett sa mycket har ocksa, en sa lange har jag vart i sju stater plus DC. Nej, nu ska jag ga och lagga mig sa jag kan vakna upp till min 206e dag har i staterna!

Pappa, mer fordommar, Sofia och jag alskar dem, haha!

Hemma

Och 11 timmar senare var man hemma. Nice och efterlangtat. Idag akte jag, Fia, Malin och Anke (sofias nya au pair) till IKEA. Var trevligt. Kopte med mig en glasburk och sadana dar torkade blommor som luktar gott, godis, blabarsoppa och appelcider. Kanns alltid kul att komma "hem" till Sverige da och da. Sen hyrde vi film, Saw 3 och Stomp the yard.. Bra. Saw 4 kommer namligen ut snart pa bio, sa vi var tvugna att komma ikapp.

Den har veckan som kommer kommer vara galet jobbig. Eftersom jag "pajade" bilen (glomde skruva at tanklocket vilket jag inte riktigt visste, bilen in pa verkstad for ingen visste vad som var felet, $95), sa jag ska jobba 8 tim extra den har veckan, helt ok dock... Battre det an att ta fran lonen:)

Mamma, har ni fatt er present an?

12 NOVEMBER BRUCE SPRINGSTEEN!