!!!

Pappa ring mig nu!

Stor fet krock

Idag krockade jag och Emelie. Jag akte efter henne och av nagon anledning sag jag inte henne bromsa i tid utan kor rakt in i henne. Jag bara gled pa asfalten och man kunde verkligen hora decken tjuta. BAAAM! Man horde smallen till Baltimore. Usch. Vi svangde in pa en bensinmack, och man kande verkligen hur det stank brant gummi. Gud va radd jag var.

Emelie fick nagra repor pa sin bil men min klarade sig utan skador, min nummerskylt tog hela smallen. Men shit var radda vi blev alltsa, benen bara skakade. Vi fick bada ont i ryggen och jag fick ont efter baltet.

Tycker sa synd om mig! Och om Emelie!

Counting crows

Igar var jag, Sofia och Emelie och sag Counting Crows och LIVE. Det var tva riktigt bra band och jattebra stamning. Vi akte till Fredrick, som ligger 1.30 tim harifran, direkt efter jag slutat. Nar vi val kom dit, efter all trafik, sa stod vi sakert 1 tim i kon och vantade pa att fa komma in dar alla stod. Men det gjorde inget, for man sag ratt bra darifran vi koade. Iaf sa var Counting Crows asbra, visste inte att jag kande igen sa manga av latarna. Sangaren var sa javla skon alltsa, mitt i konserten stoppar han banden och ber tva killar langst fram att sluta braka, att dem var dumma osv. Fan han skulle jag vilja ha som vardpappa. Hehe. GRYMMA VAR DEM!

Just nu gor vi fatiskt inte sa mycket, jobbar, tranar, badar och solar vid min strand. Mycket konstiga saker har vi sett pa stranden, hastskokrabba, nan konstig fisk och tva brollop. Brollopen var kanske inte sa konstiga, men anda, hehe. Vi har forresten haft mycket tur med fuktigheten nu, nastan ingen alls, har dock hort att en ska komma tillbaka kande av den lite idag nar vi sprang. En mil har vi sprungit den har veckan, woohoo!!

Stefan, tack for komentaren. Pappa berattade att du hade lite svart med hur det fungerade, hehe. Halsa alla sa mycket och speciellt till Camilla!!

Fest pa lordag!

Bilder pa bilddagboken!

Take me to the candy shop

Okej pappa, ska kolla upp dem hotellen. Jag ar sa glad nu. Elli kommer snart hit, nog for att halsa pa Brett men anda, lite mig ocksa visst?:) Iaf ska hon ta med sig losgodis till mig, SVENSKT godis, yummy! Och har kommer listan:
Lakrisfiskar
Nappar
Sura flaskor (baby rosa och baby bla)
Snobollar (med kola i)
Rallybilar
Alhgrens bilar
Djungelvral
Sura bumblingar
Sen far du valja sjalv, ingen choklad tack, hehe.


Sen kommer pappa och brorsan hit snart! Ahh va kul det ska bli, har sa mycket jag vill visa dem. Synd att inte du kan komma mamma, kanske du kan skicka med en bild pa dig?:)

Tranade forresten idag med, an sa lange haller det i sig!

Sofia power

Nu borjar min traning pa allvar. Innan har jag gatt pa gym tre ganger har och tva dar, inte alls regelbundet. Men nu blir det allvar i leken. Mandagar och onsdagar ar min och Sofias traningsdag. Vi aker till ett high school har omkring och springer pa loparbanan, sen leker vi lite med football gubbarna ( ni vet dem dar gummigubbarna som football killarna tacklar), lirar lite fotboll och lite sit-ups osv.

Pappa, var det 13 eller 23 ni kommer? Ge mig hotellen sa kollar jag upp dem:)

Vart att lasa:)

Idag jobbar jag till 22.30 och efter det kanner jag inte for att ga ut. Sa jag stannar hemma. Ska bli ratt skont. Tvattar just nu mina sangklader, ska ta en dusch sen ska jag bara ligga i min sang och titta pa film.

Maste bara beratta vad Sofias lilla unge (4 ar) sa till mig igar. Jag och Emelie var nere i Sofias rum, och jag stod i underklader och testade lite av Sofias klader nar Gillian kommer ner. Jag vet inte varfor men av nagon anledning gommer jag mig i Soffans garderob och Gill utbrister "Oh are you hiding? I wanna hide too" Sa hon kommer i garderoben och satter sig under mig och sager "Oh my god, you are so naked right now"

Life is good

Klockan ar nu 12.48 och jag kom nyss hem. Jag trodde att mitt liv som au pair skulle betyda jobb, fa erfarenheter, tjana pengar och kanske komma pa vad jag vill gora. ICKE! Sjalvklart ar det mycket av det med, men mest fester faktiskt. Inte mig emot, men jag borde eller VI borde ta det lite lugnt nu. Ska ta mig i kragen och ga och lagga mig kl 9 nagon gang nasta vecka.

Men som sagt, jag lever livet nu. Pappa och brorsan kommer snart och halsar pa, Elli kommer snart med LOSGODIS. Det ar nagot jag saknar hemifran. Det, vanner och familjen. Mamma och pappa, ni kanske kan ringa imorgon?:)

!!!

PAPPA RING MIG!

Best weekend

Oj oj vilken helg. Sa javla kul! I fredags var det hej da-fest for nagon jag inte kande, kul var det dock. Dem hade hyrt ett hus pa Naval Academy basen sa klockan 10(22:00) hehe, var vi tvugna att aka nagon annanstans. Vi velade mellan downtown eller Johns hus, blev Johns... "Normala" killar ar sa mycket roligare att umgas med an Navykillarna som ar sa stela och duktiga. Iaf, vi spelade nagra olspel innan jag och Sofia trottnade och tog ett bad, sen gick vi och la oss. Vaknade av att Sofia var borta (akt och jobbat). Sa jag, Emelie och killarna akte och kakade frukost.

Lordagen ar den basta dagen an sa lange har, iaf om man raknar pa festviset, hehe. Fotbollslaget, ja FOTBOLL=SOCCER, bjod in typ alla. Sa himla skon stamning sa fort man kom in. Alla var glada och alla umgicks med alla, perfect! Sofia och jag var kungar pa den festen. Tva svenskar, tva Sofior, kan det bli battre? NOPE! Vi var overallt och ingenstans. Jag var DJ ett tag, spelade mest Ace of Base, hehe.. Stolt svensk. Vi drog igang lekar, vi vann, vi badade, vi latjade... Bast helt klart! Akte hem vid 5 tiden.

Klockan 11 ringer Ida fran andra sidan landet till Sofia och dem snackar ett tag, sa hor jag nagot om klockan och sager "klockan ar bara 6". Helt fel.Klockan 1.47 klev vi upp ur sangen, akte ner till downtown till Annapolis roligaste restaurang Chick 'n Ruths for lite brunsh. Mmm, vofflor med choklad i.... Sen tog vi med oss crab dip och akte ner till stranden och kakade den. Och precis bredvid oss har dem ett brollop... Efter ett tag borjade det aska sa vi drog vidare till Johns igen. Pa vagen dit borjar det SPOREGNA, hoppas dem hann klart med brollopet innan allt regn kom. Stannade hos John ett litet tag sen akte vi alla och tittade pa the Simpsons Movie. Jag har aldrig sett ett helt simpsons avnitt men jag alskade filmen, riktigt rolig.
Bart "This is the worst day of my life"
Homer "So far..."
Hehe.

Bilder, ja jag vet. Imorgon?

Sweet home Annapolis (Alabama)

Nu ar jag hemma i Annapolis. Finally! Det var en ratt konstig kansla att klia av planet, i vanliga fall aker man ju till varmen och kommer hem till kylan (om man ar svensk), men nu var det tvart om. Det var sa varmt och skont att komma hem. Har saknat Emelie, Ida och Sofia jattemycket. Kul att fa traffa dem igen.

Blir ett kort inlagg idag, ar for trott for att fokusera och skriva nagot  bra. Bilder ska jag forsoka lagga upp imorgon.