Hej Da mor och mormor

Nu har jag lamnat av mamma och mormor, kom precis hem fran flygplatsen. Var riktigt trakigt att saga hej da, ville verkligen inte det. Vi har haft sa himla roligt tillsammans... Mormor har shoppat som en galning och lekt full, mamma lika sa plus att hon berattat for halva Annapolis att hon kommer fran Sverige. Maste beratta om en sak... Jag, Fia, mamma och mormor hade akt till Target for lite (las massa) shopping, precis nar vi ar klara och redo for att ga ut till bilen lamnar mamma tillbaka kundvagnen och en stor svart kille skriver "heeeeeeey" och mamma skiter pa sig. Men han skrek inte pa henne utan pa sin kompis pa andra sidan. Han bad sa hemskt mycket om ursakt och mamma sager nat i den har stilen "oh, you scared me. I'm Swedish and if we were in Sweden now I would hit you (sa visar hon en kaftsmall) HAHA! Han bara garvade:)

Annars har deras vistelse varit obeskrivlig. Jag ar sa oerhort tacksam att bade mamma och mormor plus pappa och Peter har fatt sett hur jag bor har borta och vad jag gor. TACK!

Bilder skulle ju komma idag men jag orkar inte ar alldelses for trott. Imorgon forhoppningsvis.

Vad som hant

Har inte uppdaterat pa ett tag nu... Har haft det sa himla roligt med mamma och mormor har, obeskrvligt att antligen fa se dem igen. Imorgon ska jag lamna av dem pa flygplatsen, inte forren 7 pm maste vi lamna Annapolis, men anda.

Sedan vi var i DC har vi haft ratt daligt vader har i stan, men vi har gjort det basta av det. Mormor har shoppat, sa har mamma och jag ocksa da forstars, hehe. Lite tjejtid tillsammans ar alltid kul. Har tagit dem till lite stallen som ar speciellt for Annapolis; Chick 'n Ruth's, souveniraffarer och massa roliga restauranger.

Idag fick dem antligen traffa andra familjen, som dem sett fram emot att fa traffa dem. Dem bjod pa lite nachos, salsa och guacamole (?), jag visade runt i huset ( tre vaningar, 6 toaletter, 5 oppna spiser, lyxigt kok). Om man anda kunde fa leva sa, hehe. Var kul att mamma och mormor fick traffa barnen, speciellt da lilla Maggie. Det ar som Kelly (mamman) sager, Maggie har mig lindat runt sitt pekfinger.

Efterat akte vi hem till mig for lite bbq. Dave grillade kycklig och stek, hade riktigt mysigt. Pratade, drack vin, pratade drack vin osv... Imorgon ar det som sagt dags att lamna av dem, innan det ska vi dock ta oss ner i downtown och kaka lite gott (dar vi at rakor sista kvallen pappa och bror var har). Ska bli lite skont att fa aterga till det normala, men jag kommer ju saklart sakna dem!

Bilder kommer forhoppningsvis imorgon!

Uppdatering

Igar tog jag mamma och mormor till Washington DC, jag gav dem en guidad tur som dem uppskattade mycket. Vi gick till alla sevardiga stallen, the Capitol, Lincoln Memorial, Vita Huset... you name it... Allt gick bra tills jag foreslog att vi skulle ta oss till Hard Rock Cafe. Jag tog ju pappa och bror dit i somras och trodde jag hade stenkoll pa vart det lag, sa var inte fallet. Vi skulle ha gatt rakt fram men istallet lurade jag stackars mormor och mamma upp, ner, fram och tillbaka over hela DC tror jag. En 10 min promenad blev sakert 1 tim. Tur att dem alskar mig sa mycket!
Maten dar var jattegod men man far ju saaaaaaaa mycket + att mormor rakade bestalla in TVA forratter. Haha!
Det var en lang men helt underbar dag!

Idag akte jag, Fia, mamma och mormor till Naval Academy och kollade pa deras uppstallning, intressant om man aldrig sett det innan, hehe. Forresten sa snoade det idag och ratt mycket dessutom, for bara tva dagar sen gick vi runt i kortarmat. Sedan tog vi oss i kragen och startade dagens shopping. Mormor kopte med sig massa skoj hem till slaktingarna i Smaland.. Tror seriost hon blivit lite av en shoppoholic!

Imorgon har jag skola... Relaxing skills... haha, en serios klass som ni ser.. Innan det ska jag ta mitt gang till Amish market.


Tack Elli, visst ar jag bra! Och jag vet inte om jag blir kvar, forhoppningsvis blir jag det. Cultural Care och alla tror det (pappren ar klara) men alla min kurser stalls in av manga anledningar. Hoppas jag ar kvar, annars kommer jag och halsar pa dig visst?:)

Mamma och mormor

Tankte borja med att beratta att ryggen kanns battre, medicinen fungerar battre nu.

I lordags var stora dagen. Jag och Fia akte och hamtade mamma och mormor vid flygplatsen och GUUUD sa kul det var att fa krama om dem efter 11 manader. Jag ar sa glad och tacksam att min familj kommit hit. Pappa och Peter forst sen mamma och mormor.. TACK!

Igar var mammas och mormors forsta morgon i USA. Jag och Fia hamtade upp dem och visade dem runt i downtown lite snabbt sen akte vi till kopcentret for lite "serious shopping". Jag fick med mig en kjol och tva jeans, mamma kopte tva par jeans, mormor och Fia ingenting haha... Ar sa himla roligt att ha dem har. Kanns lite konstigt att det inte kanns konstigt.. Forstar ni? hehe..

Idag borjade vi dagen med manikyr och pedikyr, riktigt skont... Sedan akte vi ner till downtown for att ata, det var stralande sol sakert 20 grader om inte mer, sa vi bestamde oss for att sitta utomhus. Men innan maten kommit in borjade det blasa och regna lite, sa vi gick in. Nar vi var klara och redo att lamna restaurangen sporegnade det. Vi drog vidare till kopcentret dar mamma kopte med sig lite klader. Nu sitter jag har hos Fia och vantar pa att hon ska sluta. Imorgon drar mamma, mormor och jag in till DC, hoppas pa bra vader:)

Klant....

I tisdags var det sant konstigt vader har alltsa, det sporagnade och sa fort regnet nadde asfalten fros det till is. Livsfarligt ju, sag ut som det var blott bara... Sa jag springer ut och ner for stentrappan och halkar och landar pa ryggen och tappar luften.. far lite latt panik da jag tanker pa min whiplash... AOUCH! Tar mig in sa fort jag kan och berattar for Kelly (andra familjens mamma) och hon hjalper mig till soffan dar jag far svart att andas igen sa hon ringer 911.... Efter 30 min ringde hon upp dem igen och ambulansen satt fast i trafiken for tydligen var trafiken sa illa att ingen kom fram... dessutom hade dem stangt av broarna in till Annapolis (jag var utanfor) sa det fanns ingen chans att ambulansen skulle komma fram, sa Kelly ringde brandstationen... Dem kom pa 10 min. Dem la mig pa en orange plastbrada och en hard halskrage runt halsen. Dem tog tester och sedan drog vi ivag till Washington-Baltimore sjukhuset.

Mitt i allt det har upptacker jag att brandmannen ( som sitter i ambulansen med mig) ar snygg! Han pratar med foraren om mig sen sager han "haha, I dont know, im not a doctor" och jag svarar "you're not a doctor?" da garvar han. Sen borjar han dra alla fragor, sen sager han att han maste fraga ett par pinsamma fragor, forst langd, vikt, hudfarg och nar jag senast hade mens... Sen sager han "ok sorry about that hun, ill make it up to you... ill rap a little something for you" sa rappar han.... haha!

Iaf pa sjukhuset rotgas jag igen... inget brutet men musklerna har svullnat upp igen (jag som precis kannde mig bra igen) och dem bloder... Ont har jag ska jag meddela. Fick mer piller, just nu ater jag 5 mediciner.. berattade ocksa om mina andra mediciner for lakaren men hon tyckte jag skulle ata dem allihopa anda... hmm...

Ater jag min medicin kanner jag inget men mar illa, utan medicinen gor det ont... Sa jag ater mina piller och hoppas pa att jag inte ska spy.. Just nu mar jag prima:)

Imorgon vid halv 4 (min tid) ska jag hamta mamma och mormor!!!!!!


Ny vecka

Mandagar brukar alltid kannas jobbiga, men inte denna...
1. Min rygg och nacke kanns mycket battre.
2. Ar ledig hela helgen.
3. MAMMA OCH MORMOR KOMMER PA LORDAG!

Har dragit ner pa medicinen ratt mycket. Ater tre stycker under dagen, frukost, lunch och middag + tre sa jag ska kunna somna. Ryggen och nacken kanns som sagt battre nu, har fortfarande ont och far inte lyfta nagot pa tva veckor, men jag kanner mig mycket gladare:)

Fick ledigt hela helgen, jag som trodde att jag skulle jobba pa lordag morgon... Kanns ju kanon!

Sen efter min lordags lektion aker jag och hamtar Fia sen aker vi till Dulles Airport for att hamta mamma och mormor. SJUKT KUL SKA DET BLI!

Imorgon har jag forresten min forsta lektion.. spannande...

Mer medicin och Fia 21!

Idag akte vi till sjukhuset igen eftersom ryggen inte har blivit battre. Forst rotgades jag, fick tom ligga i en sadan dar sang som rullades in i ett rum dar dem rotgade mig, coolt, haha. Iaf, sa ser ryggen OK ut, musklerna och nerverna ar fortfarande svullna men jag ar pa battringsvag. Fick ta bort min krage nu (thank god) fick ocksa tva nya recept plus att jag fick en sjukgymnast jag ska ga och se tva ganger i veckan om jag inte kanner mig battre inom en vecka. Om tva veckor ar det iaf follow up, men da borde jag ju ma bra.

Efter det akte vi till colleget och skrev in mig pa nagra kurser sa jag far ihop mina 3 credits. Det blev writing, sports for kids, relaxing skills, breakfast (HAHA) och anger within the family.... Inget som jag ar direkt intresserad av... men men... Det betyder iaf att jag stannar till juli!

Idag fyllar annars min gullunge Fia 21 ar!!!! Antligen far hon dricka... lagligt iaf:) Vi tjejer (jag, Fia, Emelie, Malin, Caroline, Jasmine, Holly och Sara) gick iaf ut och at god mat, sen drog dem vidare ut pa krogen. Jag och Malin akte hem (jag sjuk och malin jobb). Hoppas dem far en lagom rolig kvall... inte for kul, haha!
Mera presenter kommer iaf lover!

Medicin

Nu har jag antligen klivit upp fran sangen, nacken kanns ratt bra nu men jag mar fruktansvart illa utav medicinen. Har inte atit nat pa snart tre dagar, fast det kanske inte ar sa konstigt nar jag sovit runt 20 tim/dygn. Iaf, i sondags akte jag och Fia till akuten for att fa min nacke och rygg kollad. Han konstaterade ratt snabbt att jag hade fatt en whiplash skada men han ville anda att jag skulle rontgas. Sen kommer han tillbaka med bilderna och sager att det ser OK ut men inte riktigt bra. Mina nerver och muskler hade svullnat upp och tryckte mot min ryggrad. Han skrev ut tre mediciner at mig, en smartstillande, en mot spasmer och en som gjorde att jag skulle somna + att jag fick en stodkrage. Den forsta dagen var himla skon, sov hela dagen forutom kanske 3 timmar, andra dagen dock spydde jag for det mesta upp medicinen.. antar att jag skulle ha atit nat, men hade ingen matlust och det jag val at spydde jag ju upp. Den tredje dagen var jag inte lika drogad som jag varit dem tva forsta dagarna. Kommer inte ens ihag att mamma ringde den forsta dagen.

Nu sitter jag har och ska snart aka ivag och jobba, far se hur det gar... Ska forsoka ata nat ocksa hade jag tankt.


Whiplash och smarta

Idag vaknade jag ratt om i kroppen men enda helt OK... Ju langre dagen har gatt ju ondare har jag haft. Nu dem senaste timmarna har jag varken kunnat rora nacken eller ryggen, jag har knaprat Advil hela dagen typ. Efter mycket om och men har allt fixat sig med forsakringar, Fias bilforsakring samt min kommer sta for det mesta. Nu pa kvallen kom en familjen van over som ar lakare och kollade mig. Han konstaterade att jag har whiplash och maste aka in till akuten imorgon sa jag kan fa smartstillande och en halskrage eller vad det heter.

KROCK OCH ARG!

Idag nar jag och Fia var pa vag hem fran henne krockade vi med en stor JEEP! Det sporegnade och vagen var riktigt hal sa man fick inte direkt nagot faste, vilket ar riktigt obehagligt... Iaf sa star det en JEEP i en nedforsbacke i mittfilen (en fil dar bara bilar som ska svanga far sta), han blinkar vaster men precis nar Fia kor forbi kor han ut i vagen och vi kor rakt in i honom i 50 km/tim. Var bil hamnar over bada filerna och vi bara vantar pa att en annan bil ska kora in i oss, som tur var hander inte det! Vi stod nog iaf dar, over bada filerna, i 5 min. Han akte in till ena macken och vi till den andra. Sen kom en snall kvinna fram och sag till att vi var OK sen kom killen over, 30 ar typ, "I called 911, they should be here soon". Hans bil var OK och anledningen att han kom over var for att titta till oss. Bada vi har ont i ryggen, jag i axeln och Fia i nacken.. bilen ar mos.

Nar polisen kom (med syrener pa) fragade dem hur vi madde sen kollade dem till bilen sen ville dem ha en beskrivining om vad som hant. Sedan bad dem om regestreringsbevis, forsakring och korkort och Sofia hade inte dem tva forsta, det var dock OK, men sen nar hon visade fran korkortet kollade han bara konstigt pa henne. Hennes internationella korkort hade gatt ut men hennes LCC har alltid sagt att det ar lagligt att kora med ett Maryland ID och svenskt korkort men det var det tydligen inte. Sa hon har da tydligen kort olagligt sen Oktober. Sa polisen sa att Fia skulle vara glad att han inte tog henne till stationen, istallet maste hon pa rattegang, han trodde dock att det skulle ga bra eftersom allt var ett stort missforstand.

Han berattade ocksa att vara internationella korkort kanske inte gar att kora pa, han trodde iaf inte det, sa nu maste jag kolla upp det innan jag kor igen. Javla CULTURAL CARE!! PUCKON!!