hoj hoj

Nu ar allt det har med julen over... Nu ser vi fram emot nyar. Ida har ju kommit tillbaka hit till Annapolis over nyar. For er som inte vet var hon au pair har men hennes vardfamilj flyttade till San Fransisco. Var jattekul att fa se henne igen, brunharing och allt lilla Ida. Och Sofia ar hemma igen, the swedish maffia is united again!!!

Kopte en nyarsklanning idag. En svart med svarta stenar pa, ni far se bilder efter nyar:) Klanningen hade kostat $148 men var nedsatt till $80 sa jag slog till... nar vi gar mot bilen och jag tittar pa kvittot upptacker jag att klanningen bara kosta $50!!! Lite skarammande att jag inte kolla upp priset lite battre men gud vilken rolig surprise.

Annars sa..hmm.. jobbat sent nu i tva dagar.. trakigt vill ju umgas med kompisarna... men va fasen...

NYAR SNART!!!!

Amerikansk jul

For det forsta sa firar dem ju den 25e och inte den 24e, kande inte konstigt alls bara en dag skilland ju plus att alla har varit installda pa den 25e. Annars sa var dagen bra, ungarna vackte mig vid 7 sa gick vi ner och tittade pa alla julklappar som tomten lamnat. Vid halv atta borjade vi oppna presenterna och vi holl pa till 11. Sa himla mycket paket, sa mycket fick aldrig jag som liten... hmm. Abby alskade sminkboxen hon fick av mig (hennes favorit tom), Delaney tyckte om allt lika mycket typ och Trey alskade sina Elmo figurer och till det foljde en campingbil med. Chris och Dave gillade sushitallrikarna dem fick och kalandern blev en hit (en kalander pa barnen), till det skrev jag ett kort hur mycket jag har fatt uppleva har tackvare dem och att jag alskar dem, Chris grat!

Sjalv fick jag en hel del: GODIS! Pyjamas, tva presentkort pa $50 var, badprodukter, harband, tofflor och orhagen. Av deras farmor och farfar fick jag en pyjamas och sadana dar som man satter oa ogonen nar man sover, ogonlappar? Hehe. Tack for presenterna hemmifran!

Vid 12 tiden akte vi till Chris brorsa en timme harifran och at lite mat. Stek, potatisgratang och sallad. Ingen julmat alls. Nar vi kom hem vid 17 tiden kom farmor och farfar over och da at vi kalkon, potatismos, brod, bonor, sas... INGEN JULMAT ALLS!:( Visste jag val iofs, men trakigt!

Men allt som allt var det en bra dag. Det var roligt att fa se julen hur barns ogon igen.

GOD JUL

Imorgon ar det svensk jul och jag vill bara onska alla dar hemma en god jul. Jag saknar och tanker pa er!

Tankar

Jag vet inte om det ar for att jag aker hem snart men jag verklogen njuter av att jobba just nu. Allt ungarna gor ar gulligt nu. Igar tex var Delaney jattegrining och ville ingenting alls bara skrek efter mamma, men sa somnade hon i mitt kna och dar sov hon i en timma. Och det har med pottraningen... dem ar klara med den... Sa duktiga ungar. Tog dem kanske 5 dagar. Delaney alskar toan just nu... Var pa overvaningen igar nar hon skrek nerifran "Oh my God, I have to go potty". Trey ar bara urgullig hela tiden, han sager nog varje dag att han alskar mig. Abby har borjat testa mig lite igen. Men som sagt allt dem gor nu ar lite gulligt pa sitt satt. Kommer sakna den har familjen sa mycket nar jag aker hem. Kan inte riktigt forklara hur mycket. Jag har verkligen haft tur som fick en sa bra familj.

Den andra familjen som jag jobbar hos ar lika bra. Pappan i familjen ar som min pappa hemma, konstig men rolig humor. Fragade haromdagen om min vardpappa hade nakenbilder pa min vardmamma. Haha. Konstig humor som sagt. Mamman ar en riktig hemmafru men jattegullig. Ungarna ar sa roliga. Den aldsta tror hon vet allt, hon rynkar ihop nasan och foklarar "Lily is not allowed to do that". Lily ar en riktig busunge, sitter pa bordet och ater mat. Det far hon dock inte gora for mig. Babyn ar underbar. Bara ler och ligger dar, hehe. Alskar dem.

Har massa tankar som snurrar nu... Vill aka hem, jag ar redo for det. Men gud vad jag kommer sakna USA och allt har borta. Det gor ont nar jag tanker pa det.

Bilder pa billddagboken nu. sofiaiusa.bilddagboken.se

Slut pa helgen

Idag var en helskon dag, borjade inte forrens tre sa jag tog mig en sovmorgon. Vid elva gick jag upp och borjade sla in alla paketen sen skrev jag klart mina julkort. Har dock en pinsam farga nu, mamma vad ar din adress? Hehe.

Vid tre gick jag ner till ungarna och tog Abby till sin playdate sen hem igen. Ungarna haller ju som sagt pa att pottranas. Delaney hatar det men Trey ar i princip helt klar. Iaf, nar vi kom hem fran att ha lamnat av Abby tvingade jag ner Laney pa pottan, later elakt men hon maste lara sig. Hon satt och skrek och i nastan en kvart tryckte jag ner henne pa pottan... tillslut kissade hon. Hon blev sa himla glad och stolt. Efter det kissade hon 8 ganger, ibland kissade hon pa golvet men enda, blev sa himla stolt over lillan. Sa det gjorde min dag, det kanns sa skont nar man lar barnen nanting nytt.

Jag slutade vid sju och da kom Malin over. Vi akte till Mallet och jag kakade Subway sen gick vi pa bio. Alvin and the Chipmunks... Himla sot film, maste ta med mig Abby och ga och se den igen.

Fia hor av dig sa vi vet att allt gick OK!

Hej da Fia

Idag skjutsade jag och Emelie Fia till flygplatsen. Den lyllosen far ju aka hem over jul. Vagen upp dit gar bra enda till vi kommer till DC da vi tar EN svang fel och hamnar i ett getto. I vanliga fall ar vagarna uppbyggt pa ett battre satt an hemma tycker jag, aker man fel kan man antingen ta nasta exit eller gora en u-svang (tom pa motorvagar ibland). Men denna gang tog det lite langre tid. Val framme pa flygplatsen slappte vi av Fia, 3 min senare ringer hon.. hon hade packat ner spray och sminktvatt i handbagaget. Sa jag och Em sprang tillbaka och hamtade upp det, sen vinkade vi av henne igen.

Hon skulle flyga upp till Newark i New Jersey sen till Arlanda, men flyget fran DC var forsenat med en timme om inte mer sa flyget fran NJ hann hon inte med. Sa Fia fick aka ner till Paris och sen till Stockholm. Hoppas allt gar
bra!

Efter det akte jag och Em och julshoppade, ar nastan klar nu. Efter det akte vi hem till Jon och lagade mat och nu ar jag hemma. Ska ta en dusch och sen sova. Imorgon jobbar jag fyra timmar. Maste hitta pa nat att gora imorgon... Blir svart... Saknar Fia...

Onsdag

Idag jobbade jag mellan 9 och 5.. Hade bara tviliingarna hela dagen och vi hade riktigt kul. Dem har slutat helt med blojor nu (lite sent tycker jag, men men). Det ar riktigt kul att se dem springa fram och tillbaka mellan lekrummet och pottan. "Sofia, I have to pee.... again". Fyra ganger kissade dem ner sig, sa fyra ganger fick jag byta klader pa dem. Lite senare pa dagen tog jag ut dem pa en promenad, var lite radd att dem skulle kissa pa sig, men dem var sa duktiga sa.

Pa kvallen hade Abby Christmas pagent (juluppvisning). Dem sjong mest kristna sanger men ocksa nagra jullatar. Abby var sa himla sot i Daves vita STORA skjorta och guldigt glitter runt magen och axlarna. Hon hade tom en mening att saga. Hon gick upp pa scenen, sa sot, och stallde sig framfor microfonen och harklade sig, sen stakade hon fram "I wish everybody had a loving home like I do". Showen holl bara pa i 30 min, sen efter det gick vi till hennes klassrum och fick titta runt. Hon presenterade mig som hennes KOMPIS och inte som hennes Au Pair.

Efter det akte jag hem till Emelie och fixade klart kalendrarna till Chris & Dave och Pop Pop and Gee.

Pa lordag aker Fia hem till verige over julen, sa himla avundsjuk pa den lille javeln.

The Hills

Da var det sasongsavslutning for the Hills. En reality serie som handlar om Lauren, flyttar fran Laguna Beach till Hollywood bla bla... Sitter just nu och tittar pa det hemma hos Emelie... Iaf forsnacket borjar tva timmar innan sjavla programmet borjar, haha... USA alltsa.. TV, bilar, TV, bilar... men jag alskar det.

Annars ar det julshopping for hela slanten. Kopte precis julkort till Delaney och Trey, ska kopa till Abby med, men jag hittade inte det jag ville ha. Sedan kopte jag kort som jag tankte skicka hem. Vet vad jag ska kopa till alla forresten, nu maste jag bara kopa dem, haha.

Delaney: Barbie
Trey: Elmo figurer
Abby: Shrek 3
Chris och dave: Kalender pa barnen och nagot annat, haha.. ideer tack?
Sofia, Emelie och Ida: Haha, tanker jag inte skriva har
Familjen hemma: Jag ar inte dum! HA!

Ingen rubrik

Har varit en mycket konstig vecka och helg, har inte riktigt forstatt vad som har hant. Jag tanker pa er dar hemma hela tiden... Ar helt shockad, fattar inte att det har hant. Har inte ens nan lust att skriva...

SNO!!!

Jag hade fel, vi fick sno. ANTLIGEN! Fick nog iaf en dm.. jag ar sa himla glad. Vi var ute fran 12 till 4, sa alltsa i princip hela dagen, haha. Vi gjorde snoanglar, snogubbe och en snolukta. Trey och Laney alskade snon, Abby ocksa saklart.

Har inte sa mycket atta beratta idag. Sno, lek ute och snart ska jag till Fia och ga en promenad med deras hundar.

Bild

Jattegammal bild pa mig och Fia.

image11

Glom inte att lasa inlagget nedanfor

Tisdag

Idag jobbade jag hos den andra familjen. Lily fyllde 4 ar sa det blev tarta och vin for hela slanten, va Kelly glomde att beratta var att jag var tvungen att kora till Chuck E Cheese dar festen skulle hallas. Shit tankte jag, har druckit sen 2. Inte for att jag blev full eller sa, men jag slutade dricka och drack vatten tills vi akte, vilket var en timme efter hon berattade det. Sa jag var OK.

Chuck E Cheese ar en stor lekplats inomhus for barn (+mig) och en restaurang. Nar vi kom dit lekte vi lite och spelade spel, jag spelade mest skiball... Ar sa himla bra pa det. Sen at vi, ungarna pizza och vi andra sallad. Pa scenen dansade Chuck en stor jakla mus, haha. "jobbade" bara 6 tim idag.

Det sags att Annapolis ska fa sin forsta sno imorgon. Det tror jag dock inte pa, jag gar fortfarande ute i jeans och troja bara, solen skiner och det kan bli riktigt varmt ibland. Visst blir det kyligt nar solen gar ner, men inte alls som hemma. Vi far se helt enkelt.

Daves brorsa ska fa barn snart forresten, Pam vantades att foda idag men an sa lange har vi inte hort nat. Jag var har nar dem berattade nyheten, det stod skrivet pa en tarna "We are having a baby". Alla borjade typ grata, for tydligen hade dem forsokt i 8 man att bli med barn. Sa nu antligen blev dem det. Dem ska fa en pojke, hoppas han kommer snart. Ingen aning vad dem ska dopa honom till, en hemlighet...

imorgon kommer en uppdatering om snon!

Helgen

I fredags tog vi det lugnt. Vi hade tankt att aka in till Baltimore men vi sket i det, bland annat for att jag skulle jobba tidigt pa lordagen. Men allt som allt var fredagen OK.

I lordags hade jag mest bara tvillingarna, Abby hade drama class pa morgonen sen en fodelsedagsfest pa eftermiddagen. Nar hon kom hem lekte vi pa baksidan och vid 5 tiden kom tva av Abbys kompisar over. Eller hon sager att hon inte gillar dem for dem pratar konstigt. Haha. Men det funkade, satte pa en film at dem och lagade pizza. Easy! Vid 6 kom Fia over och da akte vi och julhandlade. Peters present ar klar, mammas och uffes ar halft klar och pappas blev klar i Juni typ, hehe.

Tankte att jag skulle gora tva kalendrar med bilder pa barnen, en at Chris och Dave och den andra at farmor och farfar. Sen tror jag att jag ska kopa ett body set till Chris men vad kan man mer kopa till Dave, farmor och farfar? Tips tack.

Iaf, efter shoppingen akte vi till Fia och gjorde oss iordning for fest. 1/5 stjarnor far festen, haha. Sa inget mer om den!

Sondagen spenderades med Fia och Em. Kakade frukost tillsammans, sen hjalpte vi Em med lite shopping sen blev det kvall. Haha. Jag och Fia lagade en riktigt fin middag till oss faktiskt. Kottbullar (saklart), brunsas (fran scratch), potatismos med svamp i (icke pulvermos) och sparris. Sa himla gott!

Ska ta en dusch nu. Mamma skulle du kunna ringa och meddela alla nyheter nu!:)