North Carolina

Sitter just nu och ater glass och tittar pa en film med Jenny. Dagen har vi spenderat pa stranden. Jag var den enda vuxna som badade, alla andra bah "Its too cold", ar man svensk sa ar man:) Men det var kallt som fan i vattnet.

Idag nar Jenny och jag sitter och vaktar alla barnen, 6 st, snor Joshua at sig en tredje kaka (hennes unge). Och Jenny sager typ, du har redan atit tva det racker. Da sager Josh "But I dont mind" HAHA!

Klockan ar nu 8.18, solen har gatt ner trots det har vi 29 grader. Varmt som fasen alltsa. Orkar inte skriva mer nu. Men mamma och pappa jag saknar era komentarer!

Blue Angels

Den har veckan (har bara gatt tre dagar) ar riktigt stressig. Trey lag pa sjukhuset hela helgen. Han har haft svart att andas ett tag och i fredags nar jag var hemma sjalv med ungarna borjade han hosta och hade jattesvart att andas, sa Chris kom hem och tog honom till sjukhuset dar dem fick stanna. Tydligen sa har han astma. Sa synd om killen. Iaf, i mandags jobbade jag 10 tim, i gar (tisdag) 13 timmar och idag 7 tim. Fatta va extra pengar jag kommer att fa. Hehe.

Idag fick jag iaf ledigt pa formiddagen sa jag kunde fa aka och se Blue Angels. Navy gubbar som flyger bla-guldiga stridsflygplan, dem gor konster och allt mojligt. Sjukt haftigt. Igar stod jag ute med grannen och tittade nar dem ovade, han filmade. Sa star vi dar pa vagen och tittar, helt sjalva da flyger piloterna jattelag och vinkar till oss, vi kunde se dem och allt. Sa jalva coolt.
Idag var sjalva uppvisningen. Shit va duktiga dem ar alltsa. Ligger bara nagra meter fran varandra och anda klarar dem av att gora lopingar, sen flog dem sa roken bakom dem bildade figurer, hjartan, cirklar mm.

I natt aker vi till North Carolina pa semester. 30 grader raknar vi med. Jennys familj ar redan dar nere, hon och jag ska dela rum, hehe. Ska lira tennis och softa:)

Bilder pa bilddagboken!

Basta helgen

Fredag Haha, helt klart den dagen som gjorde hela helgen. Jag och Ida drog ner till downtown, tankte bara hanga lite, inte alls dricka, skulle vi spara till lordag. Men sen ringde Jenny och hon fixade in oss pa Griffins. Dar inne traffade vi massa rliga manniskor. En svensk au pair, Manel. Hon och hennes pojkvan hade efterfest sa vi drog saklart dit. Haha! Caitlin skjutsade dit oss, pa vag dit kor vi om en bil som typ saktar ner. Caitlin: What the hell is he doing? Jag: I think he's parking, hahahhaha.
Sen ramlade jag ut ur bilen, asglad och pa lyret. Efterfesten var BAST! Tanker dock INTE skriva vad som hande, hehe. Men roligt var det.

Lordag Jag var full tills kl 17.00, yeah, haha. Sen resten av dagen var jag saaaa bakis. Kunde inte ens shoppa, da ar det illa. Hehe. Iaf, vi skulle ju som sagt ut pa lordagen, gick inte alls som planerat. Kom inte in, sa vi drog pa en annan fest. Vattenpipa, SVENSK fotboll och alkohol. KUL!

Sondag Inte alls bakis, hehe. Jag vaknade hemma hos Ida, trott som fasen men jag madde bra. Vi drog ner till downtown for att softa lite. En gubbe/man spelade gitarr for oss, mysigt. Sen ringde Sofia, sa vi drog till IKEA. Sa harligt. Svenska flaggan vajade och vid ingangen stod det Hej da, sen hur man uttalar det. Sen stod det lite overallt pa svenska, typ smaklig maltid, blabar. hehe. Jag kopte Mmm Marabou:)
Sen akte vi till stranden och spelade vollyboll med nagra mexare, hehe. Jag var bast, iaf inte samst, hehe. Efterat blev vi varma och bestamde oss for att ta ett dopp. Klockan var da 20 och vattnet var som det ar hemma, ljummet.

Bilder kommer forhoppningsvis imorgon. Kanske citat med om Ida kommer ihag. Sa mycket roligt som hande i helgen. Basta an sa lange. Synd Emelie att du missade den, hahahhaa. Men du far som sagt se bilder:)


Valtranade killar i kallingar

Den har veckan ar det graduation week. Bara fest och sant, just nu har dem lov for pa onsdag nasta vecka tar dem studenten. Sa alla har ar glada, vadret ar perfekt (lite storm igar), kan inte bli battre.

Sa imorse skjutsade Chris mig till Emelie sa akte vi ner till USNA (United States Naval Academy). Ettorna har som tradition att varje ar klattra upp for en stor sten inkletat i fett. Sakert en 50 ettor forsoker ta sig upp pa tid. Dem far halla pa hur lange dem vill, och tror faktiskt ingen av dem skulle VAGA ge upp. 100 tals ar dar och tittar. Rekordet ar 1.30 min och det langsta 4 tim 4 min och 17 sek. I ar klarade dem sig pa 1 tim och 25 min typ. Haha.

Typ 50 st killar i kallingar forsoker ta sig upp och publiken star och skriker, askul. Alltsa sjalva grejen gar ut pa att klattra upp pa stenen, som ser lite ut som ett torn, och ta bort mossan som redan ligger dar for att sen lagga upp en ny. Forst klarade dme av att lagga pa den nya mossan men glomde att ta av den forsta, bara att klattra upp igen, hehe. Nar dem val klarade av det sa traffade vi nagra tyskor sa vi stod och pratade med dem ett tag, da borjar amerikanska nationalsangen spelas och alla tar av sig mossorna, lagger handen pa hjartat och vander sig om mot en byggnad och sjunger och dar star vi och pratar, oops.

Emelie: Nar hon den dar Kajsa Kluft tog VM guld..... Vem ar Kajsa Kluft? HAHA!
Jag: Borjar sjunga pa svenska nationalsangen med den amerikanska melodin. Glomde lite hur den gick dar for ett tag, hehe.


Bilder

Uttrakad som fasen. Borjar inte jobba foren kl 2 igen, sa nu sitter jag har. Ska ut snart nar solen kommit till baksidan och losa Sudoku:)

Har som sagt inget att gora nu, sa jag sprang runt i huset och fotade. Kika pa bilddagboken om ni vill se hur huset jag bor i just nu ser ut! Enjoy!

Tillokning

Vi har fatt tillokning i var sverige-familj. Ida heter hon. Jattesnall. Och pappa det basta av allt, hon ar fran Ostersund!!! Hehe!

Trivs fortfarande jattebra har. Igar var dock Abby hemsk. Brakade, tjatade, grat och massa annat. Hon kallade bade mig och Delaney stupid head vid ett tillfalle da fick hon dubbel time out. Yeah, hehe. Sen resten av dagen var hon jatteduktig.

Chris och Dave haller ju hart pa att man ska vara artig och sa, sa vi paminner dem hela tiden hur man fragar efter nat vad man sager efterat osv. Sa skulle Trey ge nagon till Delaney jag bah
"What do we say Laney?"
"Thank you Trey"
"And what do you say now Trey?"
Mina tanke var att han skulle saga "You're welcome", istallet sager han
"And thank you Delaney"
HAHA!

Har far dem ju ocksa extremt mycket special treats, helt sjukt mycket. Efter varje maltid i princip. Men iaf, igar eller om det var forrgar kom Chris hem och tjoade pa mig "SOOOOOFIA, I got a special treat for you!!!!" Haha, hon hade kopt hem en suduko (eller hur det stavas) bok till mig! YES, sa himla roligt:)

Och tack, nu vet jag att det hela kapten, visste jag ju innan med hade bara glomt:)

Im famous

Idag har jag varit ledig. Ratt skont men onskar att det var helgerna jag fick vara ledig pa istallet. Men men...
Forst kom Emelie over idag sa Chris och vi tittade pa Greys fran gardagen, saa spannande. Sista avsnittet nasta torsdag. Weeii!

Sen vid 2 typ kom Dave hem och hamtade upp mig sa akte vi ner till hamnen. Och alla ni som har sett The wedding crashers, det var den baten, den exakta baten jag inte bara akte pa utan STYRDE. Jag korde under en bro och var asduktig, sa stolt! Forsta gangen pa en segelbat och jag styrde den.

Vad kallar man den som kor baten? Jag tanker iaf kalla honom pilot tills nagon annan rattar mig ok?! Iaf, det var ratt trangt pa baten, fullt, sa alla fick typ klattra over varandra om man ville rora pa sig. Och av nagon anledning skulle piloten framat i baten och snubblar over mig. "Just getting to know you a little better" Hehe.

Ska lagga upp bilder pa bilddagboken nu.
www.sofiaiusa.bilddagboken.se

English with an accent

Kom nyss hem fran bion med Caitlin och Emelie. Vi sag Land of women nat. Jattefin.

Annars har det varit en bra dag har idag. Vart sjalv med tvillingarna hela dagen, vi tog en timmes promenad, vattnade blommor, tittade pa sjoldpaddorna i omrades turtle pond, at lunch och hade allmant trevligt. Inget skrik, inget grat, bara skratt... Nar vi var ute pa promenaden kom Dave forbi i bilen, han hade precis slutat och bestamde sig for att aka hem och spendera lite tid med ungarna istallet for att vindsurfa. Sa han korde upp bakom oss och tutade "Wanna go to the beach?". Sa vi akte ner till stranden och gick, vattnet borjar faktiskt bli varmt nu. Langtar sa mcket till poolen oppnar och det ar dags att bada.

Kom som sagt nyss hem fran bion. Filmen var jattebra, rekomenderar den verkligen. VI var helt ensamma i hela biografen sa vi satt och snackade hogt hela tiden. Mitt i alltihopa skriker Caitlin "DON'T YOU GUYS JUST LOVE TO TALK LOUD?" Hehe.

Innan vi drog till bion hamtade Caitlin upp mig och sa akte vi till Armadillos och at. En annan Kaitlin joinade oss, lite mysigt, fick lara dem svenska. Larde dem Var ar du. "Hey swedish is just english with an accent!" Hehe....

Ska upp pa rummet nu och titta pa TV sen sova. Imorgon ar jag ledig YAY, sa kl 3 ska jag ut med Dave pa baten, sen far jag se om jag ska ut pa kvallen.

Bilder kommer forhoppningsvis imorgon. Glom inte bilddagboken:)

Pappa sag pa NHL idag. Alfredsson lirade:) Hej, ar Foppa och ganget med nu i hockey VM eller vad det nu ar som haller pa? Har Kanada varit bra, kan vi ta dem? Ar vi bra? En uppdatering tack!

Usch

Igar var bara en skitdag. Usch. Glomde gora massa saker kande jag, stessigt som fan och inte nog med det... jag tappade bort Trey. Vi satt uppe pa altanen och sa gick Abby ner for att hamta upp en boll, sen stannade hon kvar dar nere ett tag. Hade hela tiden full koll pa henne. Sen ville Trey ner och leka med henne, sa han gick ner. Forst hade jag full koll, sen tittade jag till Abby...sa var han borta! Gick sa himla fort. Usch... Precis da kom Chris ut ocksa och dar star jag med bara tva barn, kande mig jattehemsk.

Tydligen lekte Trey hide and seek med mig och hade sprungit till framsidan och gomt sig vid dorren. Och pa framsidan gar en stor vag, tank om... usch.... Iaf sa kommer Chris in fran framsidan ut genom bakdorren med honom i famnen och sager "I want you to look after my kids" sen gick hon in.

Nar jag kom in, 5 min efter, sa sager hon "See how fast it can go, and they just run without thinking so you HAVE to be aware of where they are all time" Holl pa att borja grata nar hon sa sa. "But it have happend to me too, it happens to everyone at some point. Its ok"

Sen efter jag hade badat ungarna akte dem ivag, Dave till en inspelning och Chris akte ivag till en lite kurs hon tar. Nar hon kom hem hade hon kopt med sig lite mer Swedish meatballs. Sen pratade vi lite om vad som hande innan, sen var det okej... Men usch, aldrig mer igen.... Ska ha ogonen pa dem HELA tiden fran och med nu!

Pa fredag ar jag ledig sa jag ska fa folja med Dave ut pa en bat runt Annapolis med hans jobb. Han jobbar som komentator pa ESPN, segling, sa jag ska vara med under forberedelserna. Sen den 30de ska jag och kanske Emelie ut igen pa baten och fa vara med UNDER inspelningen:)

569?

Igar var det fest. Slutade tidigt idag sa jag akte over till Emelie och "hjalpte" till med hennes ungar. Hon hade hand om 16 barn typ for Colin (hennes unge) hade nan religios grej, hehe... Lite kul. Sen efterat akte vi hem till mig och at lite, sen ringde vi Simone. Hon bah: vi kommer om 30 min. Bara att hoppa in i duchen, skynda skynda.
Vi drog ner till Griffins och hade askul. Traffade en kille fran DC, Rick. Han fragade efter numret och jag gav honom det, trodde jag. Jag bah: and then 469.... Tydligen har jag 569, oops... Aja, kul var det iaf. Ska lagga upp bilder imorgon.

Idag gick vi inte upp foran kl 12 typ. Akte ner och kopte oss en pizza sen var det tankt att vi skulle titta pa navy baseball, men vi hittade aldrig dit. Letade aslange, tillslut gav vi upp. Sen akte vi iaf ner till downtown och traffade dem andra au pairerna, satt och njot i solen bara. Sen kom Caitlin, hon ar sa javla intensiv, haha. Allt hander pa en gang. Vi akte iaf och tittade pa nagra firefighters som spelade homerun derby, baseball nat. Akte vidare efter 10 min, hehe, sa trakigt och KALLT! Sa vi akte tillbaka till downtown och at. Har smakat crab dip nu, mumma! Det var jag, Emelie, Caitlin och nan Patrick, caitlins ex. Men det var en skon bakisdag idag.... Haha.

Om tva veckor aker vi till North Carolina och da ar det ocksa graduation for navy boysen. Sa nasta helg ar det FESTHELGEN! Alla gar ut tydligen och firar. Ska bli sa kul. Hehe!

Bilder kommer imorgon som sagt!

Abigail

Idag borjade jag inte forran kl 2.30 sa jag och Emelie akte till The Mexican Cafe och at. Jag tog mig en tacos, asgott. Nar jag kom hem ringde mamma mig. Fick prata med mormor och morfar for forsta gangen pa tva manader ungefar. Tack sa himla mycket for att ni ringde. Vykort kommer snart!

Var ensam med barnen idag fran 5 kanske och allt gick kanonbra. Tvillingarna somnade direkt utan gnall. Delaney skrek "No one cried today Sofia" pa babissprak:)

Kom nyss ner fran Abbys rum, lag uppe med henne tills hon somnade. Hon somnade pa mig, liggandes pa min mage. Innan det lag vi och pratade. "What kind of donut do you like the best? 'Cause I want to buy you one." Efter det sa hon "Do you know why I want to buy you a donut?" "No" "Because you are my best friend"

Ikvall fick hon vara uppe lite langre for mig. Forst bakade vi kakor (bajsisar) sen gick vi upp till hennes rum och lekte med barbies.

Pa sondag ska vi ha en sleepover hon och jag i mitt rum, hehe...

Tranat

Idag hade jag rast mellan 10 och 2.30 sa jag tog cykeln till Emelie, 40 min dit och 30 hem. Och hos henne lirade vi tennis i 45 min. Kommer fa sadan traningsverk ska ni se. Usch.. Men kul var det. Hehe.
Nyss ringde Emelie och det var tank att vi skulle ner till downtown och traffa Kate, amerikanska, och ata eller nat. Men nej da, da maste jag jobba lite extra sa det blir inget med det. Mer pengar dock, alltid valkommet.

Nu ikvall nar jag lag i sangen med Abby fragade hon om Peter, min lillebror, var avundsjuk pa mig for att jag var har borta.
"No, he is not. But I think he miss me, why?"
"Just been thinking about it this week"
Hehe, hon ar sa sot. Kan vara riktigt vidrig ibland, spotta, sparka, men sant tillhor val? Hehe.