US Embassy

Idag skjutsade pappa mig till Amerikanska ambassaden i Stockholm. Kl 11 hade jag min intervjutid och kl 11.30 var jag klar. Då hade pappa redan åkt och var uppe i Uppsala. Vilket betydde att jag skulle få vara själv i Sthlm i flera timmar. Och jag är kanske en riktig lantis för jag hittar fasen inte... skit kul. Tillslut hittade jag iaf till Cultural Care's kontor där jag tillbringade min eftermiddag med MTV och söta amerikaner som jobbade där.

På ambassaden gick allt iaf jättebra. Först fick jag visa upp några papper och mitt kvitto på att jag hade betalat mitt besök sen fick jag gå igenom en metalldetektor, sen gick jag upp och satte mig i väntrummet. Alla som jobbade där pratade amerikanska, utom kvinnan i luckan (där man lämnade in visumansökningarna) och vakterna. Hade verkligen sett fram emot att få snacka engelska. Så skrek dem ut "Sofia Johansson to window D", jaha då skulle killen i luckan briljera med sin svenska, suck. Han var amerikan men kunde inte prata engelska. Blev lite besviken, men men får nog prata mycket i USA:)

På väg hem släppte pappa av mig på stan där jag träffade mamma. Vi gick direkt ner till BR där jag hade hittade en så söt pippi-dräkt till Abby. Vi köpte också en Orrefors ljuslykta och en Nicke Nyfiken bok till familjen. Eller VI köpte inte, mamma betalade... tack!

12 dagar kvar...

Christer

Idag var jag på min farbrors begravning. Tyvärr lärde jag aldrig känna honom men det var ändå väldigt ledsamt. Mest med tanke på hans Stefan, Janne och pappa. Christer levde ett väldigt struligt liv och har det förhoppningsvis mycket bättre där han är nu...  Begravningen var jättefin, musiken var vacker och "prästen" var jättebra.

Bara 17 dagar kvar nu... Måste provpacka, hehe.

22 dagar kvar

Igår var det lördag vilket betyder att jag var ute. Shit vad sentimental man kan bli efter ett par drinkar. Börjar på allvar fundera på hur jag ska klara av att säga hej då på Arlanda. Klarar jag inte ens av att festa med mina kompisar utan att få tårar i ögona har jag problem, stora sådana. Ni betyder så extremt mycket för mig och jag kommer att sakna er sjukligt mycket. <3

Förresten, har börjat min nedräkning nu. 22 dagar kvar, sen är jag borta. Hehe.

Alla hjärtans dag

Skrev ju förut att jag skulle börja med mina visumpapper. Började idag, fyllde i mitt namn, ålder och födelseort sen gav jag upp. Orkade inte mer, hehe. Dem vill verkligen veta allt. De tre senaste arbetsgivarna, skolor du gått på, om du har någon erfarenhet av sprängämnen osv. Tar tre frågor till imorgon, får beta av det tre efter tre:)

Glad alla hjärtans dag förresten alla<3

Resväska

Idag var jag nere på stan med Erika, tittade lite på en ny resväska. I sommras när hon och jag var nere på Kreta hade ALLA samma typ av väska som jag. Det tog en evighet att hitta rätt väska. Känner att jag verkligen behöver en ny, vill inte stå på JFK som ett fån utan väska, hehe.

Mamma föreslog att jag skulle klistra dit en bild på min lillebror, annars funderar jag på att köra Paris Hilton stil: allt rosa. Fast då har väl alla tänkt som jag, 100 tals rosa väskor kommer inrullande. Tar nog en bild på dig Peter:)

Papper i överflöd




Papper

Så här ser vårt köksbord ut just nu. Papper över allt, helt sjukt.

Idag har jag varit nere på stan och fixat med visumhandlingarna och mitt internationella körkort. Blev fotad inne på Expert, för det svenska passfotot är, av några anledningar, inte godkänt. Fört över pengar hit och dit, köpt en adapter och så stannade jag och åt på Corner, det var jag värd. 

Nu ska jag sätta mig och fylla i visumhandlingarna, intervju den 28 februari, lika bra att vara förberedd.

Flyget

Idag, alldeles nyss, fick jag min flyginformation. Planet lyfter 9.45 från Arlanda och flyger därifrån till Zurich där vi beräknar att landa kl 12.10. Kl 13.00 lyfter vi igen och då för att flyga över Atlanten och äntligen landa på John F. Kennedy International Airport. Kl 17.00 sätter jag min fot på amerikansk mark. Weeiihoo:) Alla tider är lokala. Det blir en sjuhelsike resa, men åhh så skoj.

Cissi

Om åtta dagar åker hon, då kommer vi inte att träffas på ett helt år. Hur  fan ska det gå? Hon åker till Thailand och kommer hem dagen efter jag har åkt. Helt sjuk kommer det kännas. På måndag blir det avskedsmiddag på Beirut med Jeanette och Cissi. USCH!

På måndagen den 12 ska jag hjäpa henne att packa, borde skita i det så hon stannar egentligen, hehe! Ska fortsätta att hjälpa henne med hennes packningslista nu. Fan hjälper jag henne för?

How american are you?

You Are 49% American

America: You don't love it or want to leave it.
But you wouldn't mind giving it an extreme make over.
On the 4th of July, you'll fly a freak flag instead...
And give Uncle Sam a sucker punch!

http://www.blogthings.com/howamericanareyouquiz/
TESTA! Jätteroligt, om man har lite tid över.

Mail

Idag fick jag ett mail från Christine. Det är första gången jag hört något från dem sen det blev klart att jag ska bo i deras familj. Hon skrev att dem längtade mycket tills jag skulle komma och barnen tyckte det skulle bli jättekul. Hon berättade också att lilla Trey hade varit sjuk den här veckan, det var därför hon inte hade skrivit till mig innan. Får hoppas att han blir bättre snart.

Hoppas att jag får mina visumpapper snart, så allt pappersarbete kan vara klart. Sen är det bara att betala in pengarna, packa, säga hej då till alla och sen är det väl bara kvar att åka. Tack mamma och pappa för att ni betalar, jag lovar er att det kommer vara värt det. Kommer att bli mitt bästa år någonsin. TACK!