So much fun

I lordags var det FEST! Sa javla kul alltsa. Jenny fyllde ju som sagt 21 ar sa dem hade hyrt ett hus ute pa en o typ. Bara stora, vackra, lyxiga hus dar. Det dem hade hyrt var sa mysigt, havet precis bakom... Iaf, forst var det bara typ 10 pers dar varav 8 tjejer och dem tva killarna var upptagna. Sen rullade det bara in med manniskor ingen aning hur alla fick reda pa festen. Hehe.

Jag och Ruket, en annan svensk au pair, stod och pratade med en navy kille och han bah: Where are you guys from?
Ruket: Guess, its somewhere on this planet.
Killen: Um, i would say somewhere in the south, maybe South Carolina?
Jag: Haha, no...
Jag och Ruket i mun pa varandra: Its COLD there.
Killen: Oh, Colorado?
Jag: No, its not here in the US. We are from Europe.
Killen: Oh I know! NORWAY!!
Ruket: No, but really close. Its right next to Norway.
Killen: Hmmm, I have no idea.
Jag: Dah, Sweden...
Killen: OHHHHHH!

Haha!!

Jag hangde val mest med David fran Texas. Riktigt sot men en player. Nar inte jag ville gora vissa saker gick han vidare till en annan. Innan det hade vi dock askul. Haha. Tror Emelie ocksa hade kul. Eller? HAHA! Undra om vattnet var kallt?!

Fick ett sms fran David igar dar det stod: I'm sorry!

Vi gick och la oss 4 am vaknade av att Lilly, tysk au pair, ville aka hem vid 6.30 am. Stacka om att vara trotta. Nar vi kommer ut till parkeringen ligger Simone, fran osterrike eller tyskland hehe, och sover i sin sovsack. HAHA! Sag sa roligt ut.  Lilly lamnade av oss hos Emelie dar vi gick och la oss igen, fran 7 till 11.30 typ. Sen spenderade vi hela dagen pa Mallet. Kopte en vit klanning, flipflops och ett svart skarp. Sen gick vi pa bio, Hot Fuzz, SE DEN nar den kommer till Sverige. Sa rolig.

Nar jag kom hem hade jag inte pratade med Dave eller Chris pa hela dagen och var lite nervos for att dem skulle vara arga pa mig, men icke. Nar jag kom hem vid 11 typ pa kvallen hade dem fixat fika at mig! Like it here.

Nej, om jag skulle ta och gora lite lunch till kidsen.

Hoppas du hade kul pa kryssningen Pappa.
Mamma,
ring mig imorgon.


Sandra lovely

Jag vet att du har det lite tufft nu, men som sagt du ligger ju ratt i kurvan. Hehe. Tank pa hur lang tid du har klarat av och pa hur lite tid som egentligen ar kvar. Bara ett ar av vara liv. Snart ska vi ju dessutom ut pa var kryssning. Fatta va kul. Och efter det ar det inte alls lang tid kvar. Sen flyttar vi ju!
Jag saknar dig massa, tanker pa dig varje kvall nar jag lyssnar pa min MP3. Alskar dig!

Idag har vart en lang dag igen, 10 tim. Men jag har haft sa himla roligt. Jag gjorde en rolig min sa Trey skrattade sa han grat! Sa himla sot. Sen kastade Delaney en hard leksak pa honom sa han borjade grata. Innan det hade hon kastat en hard leksak pa mig och da hade jag gett henne en varning. Sa nu fick hon en Time-out. Och hon grat som in i h*lvete. Sen sa hon sorry till Trey och jag fick trosta henne. FOR FORSTA GANGEN! Kandes sa bra att fa trosta henne i knat istallet for att hon ska grata tills hon inte orkar mer.

Nu ar popop and Gee har (farfar och farmor) sa jag ar ledig. Ska lagga mig tidigt ikvall och ladda infor morgondagen. Party party! Mer pa sondag.

Hog femma?

Kom nyss hem fran City Dock. Jag och Emelie akte ner och jag tog mig en kaffe, decaf denna gangen. Hehe. Far sa himla svart att somna annars. Riktigt trevligt. Vi har funderat pa, varfor har vi sa manga ord pa engelska i svenskan?! Typ snowboard, flowerpower, girlpower, high five... Varfor sager vi inte Snobrada, blomkraft, tjejkraft och hog femma? Ska jag borja med!

Idag har jag jobbat extra. Skulle bara ha jobbat 6 timmar idag men Abby madde inte riktigt okej, sa jag stannade hemma med henne. Jobbade allt som allt 11 timmar vilket betyder more money eller som vi sager pa svenska, mer pengar! YAY!

I natt aker Chris till Florida med en kompis. Sa nu blir det MASSA jobb. Se till att ungarna far medicin, laxor till skolan och mer... Mycket ansvar, kommer vara sa vuxen nar jag kommer hem (hoppas) hehe.

Pa lordag ar det party. Jenny, en tyska, fyller 21 och ni vet val vad det betyder har borta?! PARTY! Ska sova over och allt. Chris tog fram varsin sovsack till mig och Emelie idag. Rosa med prinsessor pa... Yes, har alltid velat ha en sadan...

Mamma: Nar kommer paketet?
Pappa: har du kollat upp veckor ni ska komma?

Min helg

I fredags var jag ledig sa jag akte till shopping centret och fick ett alarm borttaget. Dem javlarna glomde ta bort det. Sen kopte jag ett par shorts och nar jag kom hem gissa vad jag sag... ett nytt alarm... MASTE kolla nasta gang och se till att dem tar bort det!

I lordags var jag ute. Bohovde varken visa leg ELLER betala intrada. Kanner man ratt folk sa gor man. Hehe... Tog mig ett par drinkar. Fan long island ice tea gar rakt upp i huvudet. Typ tva cm som INTE ar sprit. Och billigt ar det ocksa! Sen gick vi och tog oss en pizza, eller Emelie gjorde det... Jag sparar pengar! Efter det vinkade vi in en taxi och drog oss hem. Judith hoppade av tidigt sen akte vi hem till mig och efter det akte taxin vidare till Emelie. Jag betalade min resa $8 och Emelie betalade av nagon konstig anledning for mig med, sa $20 la hon ut. HAHA!

Sondagen jobbade jag. Bakis som fan. Fast jag satt mest ute medan ungarna sprang runt. Men att leta maskar och doda dem hann jag med, Star och Flower dopte vi dem till innan Abby matade dem med sapbubblor. "They really like Sofia, look how fast the are moving now" Hehe.
Sen kom Emelie och hamtade upp mig sa akte vi till Mallet for att ga pa bio. Men tydligen maste man visa leg for att komma in pa en film som rekomenderas for 13 ar! MY GOD! Vi kom alltsa inte in for jag glomde leget. In pa krogen utan leg kommer jag men ICKE in pa en film for 13 aringar. Skamms. Sa istallet akte vi till City Dock och tittade pa sota killar.

Idag ar det mandag, varmt som fan. Ska ut nu och sola och ringa Sandra Lovely. See you!

Och pappa... Elfsborg vinner anda, maste ju lata AIK fa vara med i leken lite. Och du, hittade golfbollar till dig som jag ska kopa. Gula och bla sa star det NAVY pa dem. Vill du ha? Bara $1?

Drama

Abby och jag satt har om dagen och lekte med barbies nar hon sager... Eller mer viskar...
Abby: Sofia, our husbands have to die now.
Jag: Why?
A: Cause they can't see anymore.
J: But why do they have to die?
A: We need some more drama...
HAHA! Sa himla sot.

Du gamla du fria

Idag ar en lang dag. Borjade kl 8-10 ledig till 2.30 sen jobba till 9.30 ikvall. Klockan 11 hamtade Emelie upp mig har och sa akte vi till The Giant och skulle kopa nat att ata, hittade inget.. Dar emot hittade vi Wasa Knackebrod, Swedish fish och Anna's pepparkakor med svenska flaggan pa. Har blivit feta patrioten. Hehe... Sen akte vi ner till The Naval Academy och tittade nar dem hade uppstallning. Alltsa det ar helt sjukt hur manga navy killar och tjejer det finns. Alla gar i svart och i sina vita mossor, ser ut som myrornas krig pa TV. Hehe...

Som sagt, det som hande i Virginia ar hemskt. Manga har i Maryland gar i skolan i Virgina, sa manga har kanner folk pa skolan. Flaggorna vajar pa halvstang...

Nu haller jag pa och gora mat at Trey och Delaney, jordgubbar, kalkon, oliver och brod blir det. Avancerat va? Hehe... Ikvall blir det till att gora kyckling at Abby kanske lite ris till vem vet...

Tack mamma och pappa for att ni ringde.

Mamma: Glom inte mitt paket nu. Godis och en tidning. Och ska nog inte valja yoga, du kan vara lugn, hehe...

Pappa: Hittade en skitful troja till dig idag. Nat om golf sa den kan du fa... kanske, hehe.

Uffe: Glommer kanske att skriva imorgon, sa... GRATTIS!

...

Hander inte sa jattemycket ar borta nu. Vi vantade in en storm iforrgar kvall, men inget hande. Himla blasigt dock. Saknar er dar hemma massor. Mamma och pappa ring mig imorgon!

Froggy

Dem senaste dagarna har Abby varit hemsk. Ena dagen hatade hon mig for att jag inte lat henne ga ut i en stovel och en sandal... Hon berattade for Delaney hur mycket hon hatade mig och att hon ville att Trey och hon skulle hata mig med. Igar spottade hon Trey i ansiktet sa jag satte henne i Time-out, da kunde vi inte vara vanner langre. Idag alskade hon mig igen, vilken berg-och-dal-bana.... hehe...

Harom dagen larde jag Abby "sma grodorna". Sen pa kvallen hade hon uppvisning for Dave och Chris. Hon viftade pa hofterna och sjong "froggy, froggy..." HAHA! Skrattade sa jag grat!

Igar hamtade Emelie upp mig sa akte vi till henne och kakade McDonalds (sa javla amerikanskt) och tittade pa Step up. Sa bra, se den! Idag akte vi till The Naval Academy och tittade pa dem nar dem hade uppstallning sen promenerade vi runt pa oradet. Jattefint dar inne, som en helt annan stad. Nu ikvall ska vi festa, ska bli full ar det planerat. Ska skota mig mamma och pappa! hehe...

Ska forsoka uppdatera oftare pappa:)

Saknar er alla dar hemma, men vi ses ju snart:)
<3

Min helg

I fredags jobbade jag, inget sarskilt hande. Missade en kul utekvall tydligen, suck...

I lordags var jag ledig heeeeela dagen, sa himla skont. Jag och Emelie akte till Westfield Mall och shoppade loss. Fick med mig tva trojor, tva ringar och ett halsband med mig hem. Sen skjutsade hon hem mig till mig, dar hela Daves slakt redan var. Roligt att traffa dem.
"Oh, you're from Sweden? But you are not blond?"
Daves ena bror bor precis vid Emelie, sa han och hans fru skjusade dit mig. Tydligen har han vart i Sverige tva ganger och ALSKADE det. Saklart.. daah...
Pa kvallen drog jag och Emelie till Griffins for att kaka mat. Det ar typ ett utestalle massa navy killar gar till, god mat hade dem ocksa. Var plan var att stanna tills dem bytte till night club, men vi vagade inte. Som ni vet ar det 21 i USA, sa vi ska fixa falsk leg. Chris fragade mig faktiskt i dag om jag skulle skaffa mig ett. Hon tyckte typ att det var en bra ide, fast hon ville inte saga at mig att skaffa men inte heller nej. Hehe...

Sondagen spenderades med Emelie. Vi gick en promenad, kakade Mac and cheese och sen pa kvallen gick vi pa bio. Sag Blades of Glory, haha, asrolig. Filmen utspelades sig i Sverige i borjan sa sag massa sverige flaggor. Me like.

Idag fick jag min easter basket av Abby. Hon hade kopt Swedish fishes at mig. Jattegoda. Badade tvillingarna idag, haha, sa sota.

Dave fragade nyss "Are you home sick?"
Jag "No, well sometimes, I miss the little things like my mom always calls me like 4 times everyday to see what I'm doing. And I miss calling my dad at 5 asking him when he gets home, although I know he gets home at 6-7. Thats what I miss"
"Aww, thats good cause we dont want you to go home, the kids and Chris and I love you. We are really happy with you"

Happy easter

I forrgar bakade jag kakor och idag dekorerade vi dem. Abbys kompis Lindsey och hennes syskon kom over. Vi hade glasyr, massa farger och typ 20 olika sorter strossel. Riktigt kul faktiskt, hehe. Sen gjorde vi agg, Chris kokade upp sakert 40 agg som vi doppade i farg och klistrade klistermarken pa.

Nu pa kvallen har jag varit sjalv med ungarna. Vi har lekt att vi var fattiga och inte hade mat eller klader. Kakat choklad, yummie. Att lagga tvillingarna gick latt, som vanligt, dem somnar efter typ 10 min. Inga problem alls. Abby och jag tittade pa en film sen gick vi upp for hon skulle sova. Sen hor jag henne ropa dar uppe "Sofia, I cant sleep" Sa jag gick upp och sa sager hon "Can you stay here 'til I fall asleep?" Sa jag la mig bredvid henne, och efter 10 min sov hon ocksa. Hon holl fast min arm sa jag var lite radd att jag skulle vacka henne, men det gick bra.

Nu ska jag lagga upp bilder pa bilddagboken, kora igang torktumlaren sen stada upp efter kidsen. Imorgon ska jag och Emelie shoppa sen ska vi ut och festa.


<3

I just love my life right now... Familjen ar sa bra, omradet ar bra, kompisarna har ar kanon, allt ar bra! Idag tex sa lekte jag och ungarna i deras talt och sa sager Abby: You really are my favorite au pair... Och igar sa lekte jag, Trey och Delaney i mitt rum sa satter Trey pa sig mina hogklackade skor och sager: I'm a girl, I'm a girl och sa ger han mig en slangkyss... HAHA! Den 28:e april fyller en av tyskorna ar, sa vi alla ska hyra en villa och festa garnet... Navy boys och vi, kan det bli battre?! Foraldrarna har ar kanon! My life is awesome!

Mamma: Har du skickat paketet an?
Pappa: Hej...
Katie: Ahh, jag vet.. Skulle jatte garna vilja vara hemma nar du fyller ar! Ska du ha fest? Hanga pa laset? HEHE!
Sandra och Elli: KOM NER SNART!

Who's ABBA?

Gar dagen var saaa rolig.. Sandra och Ellie: Kom ner snart igen, ok?
Snodde lite citat fran lordagen fran Sandras resdagbok.. Sa roliga!

Brett: Skål för fan sounds like School for fun in english!

Sofia: Vad heter det nu igen? Sjökråkan?
Sandra: Nej, Sofia Saltkråkan heter det ju!


Max: ABBA who's she? Is she good?

Cameron: Its not dude, you have to put some feeling in to it like Whatzup duuuude, or Sweet duuuude!

Naval Academy Ball

Sandra och Ellinor kom till mig vid halv fem tiden i lordags, sa roligt att antligen fa se dem... Vi borjade fixa oss, tog konstiga kort och hade allmant kul. Vid 7 tiden skjutsade Dave ner oss till downtown dar vi gick till Starbucks och vantade pa Emelie och Ruket. Sedan vandrade vi till the navy's hogkvarter. Visade leg och kopte biljetter. Sa javla stort dar inne, vi var nog runt 2000 pers dar, lovely... Iaf, balen i sig var ratt trakig, stelt och no alcohol... Efterfesten daremot var great. Massa navy boys i sota uniformer. Forst var det helt sjukt, jag, Sandra, Ellie och 12 killar, hjalp... Sedan kom Max, Cameron och Brett, vara boys:) Vi drog ivag till en annan efterfest som aldrig blev av "Piss off, there is no f*ucking after party here" HAHA! Sa vi ringde en taxi och drog vidare till ett hotell, inga lediga rum sa vi for vidare... Narmaste hotell med lediga rum lag precis utanfor Annapolis, det fick det bli:)  Hade askul dar... Cameron och Sandra, Brett och Ellie, jag och Max... vada planerat? hehe...

Vi drog darifran kl 8 nasta morgon, ringde taxi men sa kommer en snygg kille forbi och bah:
"Where are you guys going?"
"Downtown Annapolis"
"You want a ride?"
"Yeah..."
Sa pa den vagen var det...

Ska lagga ut bilder fran balen imorgon tankte jag...