Drygt 70 timmar kvar sen åker jag

Igår förmiddag gick jag på stan med min barndomskompis Emelie. Vi käkade och fikade och tittade på lite kläder, köpte mig en söt klänning som jag ska ha på mig på lördag. Halv tre träffade jag Jeanette vid stationen, tåget till Stockholm gick 15.04. Hon hade med sig jättegoda räkmackor från Lökens. www.lokens.se allihopa, sjung med:)

I Stockholm var det jätterolig, åt en skitgod glass på nåt italienskt ställe i nån Galleria, hehe. Jeanette shoppade loss, massa fina kläder. Själv fick jag med mig två par trosor hem. Har faktiskt inte sett dem här i stan, så resan var välbehövlig.

Kom hem vid tio tiden, var skittrött och trodde jag skulle somna på en gång. Men tji fick jag. Har börjat bli väldigt nervös, ligger och tänker för mig själv hur många nätter jag har kvar att sova i min säng, hur mina väskor blir borttappade och hur jag inte hittar Cultural Care kvinnan/mannen som ska hämta upp min på JFK. Måste börja tänka positivt! Ska nog ringa den ena som åker samma datum som mig idagm hoppas hon är lika nervös som jag, hehe.

Imorgon är det stor utgång, massa drinkar och dans och kebabhuset förstårs. På söndag ska mamma och jag ner på stan och köpa strumpor och lite fler trosor sen hem hit till pappa och packa.


Idag, lördag och söndag, sen måndag morgon åker jag hemifrån vid 6 tiden...

Kommentarer
Postat av: Sara (fd aupair)

Hej! Råkade hamna på din blogg av en slump och tyckte det var kul att läsa. Känner nämligen igen mig helt i dina tankar, jag var nämligen aupair genom Cultural Care mellan juni 05 och juni 06. Ett för det mesta underbart år och det går knappt en dag utan att man saknar lite av det livet. Vet inte vad du har hört om aupair-skolan, vill inte göra dig besviken men ha inte för höga förväntningar, den är byggd på 60-talet och knappt renoverad sen dess. Men låt inte det avskräcka, det kommer iaf vara fullt upp hela tiden och massa skoj även om man mest längtar vidare till värdfamiljen.
Tänkte bara säga lycka till och oroa dig inte allt för mycket, allt ordnar sig på ena eller andra sättet, ge inte upp bara!
Avundsjuk på dig som har hela äventyret kvar!
Kram Sara

2007-03-09 @ 16:32:47
Postat av: Sofia

Tack så mycket. Känns skönt att höra från folk som klarade av året och hade kul under tiden. Tack=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback